Typ materiálu:
o Materiál obsahuje čtyři pracovní listy, které se věnují sebehodnocení žáků a hodnocení učitelů ze strany vašich žáků. Pracovní listy pomohou žákům uvědomit si, jak v hodinách pracovali a na čem by měli ještě zapracovat. Listy o hodnocení učitelů vám pomohou uvědomit si, jak v hodinách zase pracujete vy a jak vás vnímají žáci 😊. Všechny typy pracovních listů lze využít na prvním či druhém stupni ZŠ. V případě kroužkování odpovědí je možné využít také na SŠ.
Jak s materiálem pracovat:
· Materiál se skládá z celkem čtyř pracovních listů. Dva z nich se věnují sebehodnocení žáků – jeden pracovní list je barevnější a doporučila bych ho pro mladší žáky (ale není nutné samozřejmě). Druhý pracovní list je založen na vyplňování jakési ankety o tom, jak žáci v hodinách pracovali (kroužkují hodící se odpovědi). Je na vás, který z těchto dvou pracovních listů využijete a kde. Další dva pracovní listy jsou zaměřeny na hodnocení učitelů podle žáků. Opět vám nabízím dva pracovní listy – jeden je barevnější a doporučila bych ho pro mladší žáky, druhý je založen na kroužkování odpovědí a vyplňování otázek. Vyberte si ten, který se vám nejvíce líbí. Pracovní listy o vašem hodnocení můžou být anonymní, ale pokud se žák chce podepsat, nebraňte mu 😊.
Cíl materiálu:
o První materiál o sebehodnocení žáků se zaměřuje na to, jak žáci v hodinách pracovali, co by na sobě měli změnit, co se jim podařilo apod. Udělají si jakýsi brainstorming prvního pololetí a uvědomí si, na čem ještě zapracovat. Pracovní listy o hodnocení učitelů jsou výbornou zpětnou vazbou pro vás – na čem byste měli ještě zapracovat vy, protože se zkrátka stále všichni učíme, jak dobře učit! A koho jiného bychom se měli ptát, než našich žáků 😊.