Pdf soubor Vodnický týden – téma VODNÍCI, VODA, RYBNÍKY, nabízí různorodé autorské aktivity pro děti, které pojí téma VODY, VODNÍKŮ, RYBNÍKŮ. INSPIRACE na sestavování činností pro děti v tematickém bloku.
Pdf soubor nabízí POHYBOVÉ hry se slovním doprovodem (říkankou), POHYBOVÉ hry s jednoduchou písničkou (zpíváme na známé melodie lidových písní), veselé, šprýmovací písničky o VODĚ, RYBNÍKU, kačenkách, rybkách (zpíváme na známé melodie lidových písniček) + další náměty na aktivity
TIP pro vás- zrealizujte VODNICKÝ týden:
oblékněte se na celý týden do zelené barvy (trička, kalhoty,...)
využijte jednoduchých vodnických kostýmů, které si děti přinesou z domova nebo využijte kostýmy (v zelené barvě), které máte ve školce
pomalujte se zelenými barvami na obličej
hrajte si s vodou (i ve třídě) – přelévejte, odměřujte, bublejte,... provádějte dechová cvičení
"oblékněte" třídu do zelena- naaranžujte zelené stuhy na okna a nábytek, využijte zelené šátky, barvami na sklo namalujte s dětmi na okna rybníky, rybky, žabky a hlavně-vodníky! :)
vytvořte společně s dětmi něco dobrého, zeleného... :), třeba salátek z okurky, zelené papriky, zelí,...
vyprávějte si příběhy o vodnících, vodě, na vycházce vyhledávejte rybníky, potoky, řeky... (pokud máte možnost)
oblékněte se do vodnických kostýmů a uspořádejte VODNICKÝ PRŮVOD (v rámci vycházky MŠ)
Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti:
Dítě a svět:
- vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním prostředí, jeho rozmanitosti, vývoji
- rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám
Dítě a jeho psychika:
Jazyk a řeč
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností (vnímání, naslouchání)
- rozvoj komunikativních dovedností
Dítě a jeho tělo:
- rozvoj pohybových schopností, zdokonalování dovedností v oblasti hrubé motoriky (koordinace pohybu)
- osvojení si věku přiměřených praktických dovedností
Prostřednictvím vodnických aktivit seznamujeme děti s pohádkovou bytostí jménem vodník, přinášíme jim informace o tom, na co vodník potřebuje hrníčky, co nebo koho můžeme u rybníka potkat, hrajeme veselé pohybové hry a zpíváme si nekonečné písničky- třeba tuhle: "Ve vodě bublej, ve vodě bublej- glo, glo, glo, glo, glo... bublání nás baví, zabublej si s námi!" :)
Součástí jsou velké omalovánky rybiček.
zdroj obrázků: www.pixabay.com
obsah:
1. JEDEN VODNÍK RYBNÍK MĚL (veselá, nekonečná písnička o tom, co nebo koho můžeme u rybníka, či v rybníku vidět)
2. KYŠ, KYŠ, KYŠ (pohybová hra s písničkou, procvičujeme smyslové vnímání)
3. NA HRNÍČKY (pohybová hra s písničkou, procvičujeme hbitost, obratnost, zrakové vnímání)
4. NA RYBNÍČEK (pohybová hra s říkankou, procvičujeme sluchové vnímání, pozornost, jména kamarádů ve skupině)
5. NA BUBLINU (pohybová hra s říkankou, procvičujeme postřeh, hbitost, hod na cíl)
6. NA VELKÉHO VODNÍKA (aktivita s říkankou na procvičení mluvidel)
7. KAM LETÍ KACHNY (veselá, počítací, nekonečná písnička o tom, jak létaly kachny jedna za druhou... kam? To se dozvíte v písničce :)
8. NA CINKANOU (pohybová hra s říkankou, procvičujeme sluchové vnímání, pozornost, hbitost)
9. NA GLO, GLO, GLO (šprýmovací písnička o tom, co vše se dá dělat ve vodě)
10. NA NAFOUKNUTÉHO VODNÍKA (pohybová hra se zaměřením na procvičování dechu)