Pdf soubor Jak se bručí u medvědů - různorodé aktivity na téma MEDVĚDI, obsahuje autorské náměty na činnosti, které jsou propojeny s jednoduchým slovním/hudebním doprovodem. Pdf soubor nabízí aktivity, které můžete zařadit v tematickém bloku ZIMNÍ SPÁČI-MEDVĚDI, VOLNĚ ŽIJÍCÍ ZVÍŘATA, či LES a jeho obyvatelé. Nebo zkuste vyhlásit "MEDVĚDÍ TÝDEN" - navlékněte se do kostýmů, zrealizujte Medvědí průvod nebo se vydejte "po stopách medvěda". Kreativitě se meze nekladou. :) Říkanka/písnička+ pohyb - to je kombinace, kterou děti milují. Každá říkanka, či písnička, je doplněna konkrétním námětem, jak s dětmi pracovat, zda je daná aktivita vhodnější pro mladší, či starší děti. Naleznete zde i tipy na další možnou obměnu činnosti a pracovní listy a omalovánky.
Náměty, které materiál nabízí, podporují u dětí přirozenou a zábavnou formou získávání vědomostí o MEDVĚDOVI HNĚDÉM. Dozvíme se, co medvědovi chutná, kde se nejvíce vyskytuje, co je to vlastně brloh. Společně s medvědem budeme poznávat a určovat předměty a materiály, které nás obklopují, procvičovat postřeh u hry Na hladového medvěda nebo rozvíjet zrakové vnímání u hledání soudku s medem-kdo asi vyhraje? Mlsná nebo medvěd? :)
Rozvíjíme pohybové dovednosti, hudebně-rytmické dovednosti, pozornost, spolupráci ve skupině, zrakové a sluchové vnímání, hbitost, obratnost, pozornost.
Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti:
Dítě a jeho tělo:
- uvědomění si vlastního těla
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé a jemné motoriky
Dítě a svět:
- vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
- rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
- vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí
podporujeme kompetence k učení: má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije
zdroj obrázků: www. pixabay.com
obsah:
1. NA HLADOVÉHO MEDVĚDA (postřehová hra s říkankou, procvičujeme postřeh, zrakové a sluchové vnímání, hbitost)
2. MEDVĚDÍ PAPULKA (aktivita s veselou písničkou, procvičujeme sluchové vnímání, rytmus, hudební cítění, pozornost)
3. MEDVĚDI NA HOUPAČCE (pohybová hra s písničkou- veselá, nekonečná písnička, procvičujeme sluchové vnímání, spolupráci ve dvojici, pozornost, sluchové vnímání)
4. NA MEDVĚDA SAMOTÁŘE (hra s říkankou zaměřená na procvičování zrakového rozlišování, rozvíjíme pozornost, myšlení, jemnou motoriku, sluchové vnímání)
5. KOHO MEDVĚD ZAVOLÁ (hra s písničkou, zaměřená na sluchové vnímání, rozvíjíme pozornost, sluchové vnímání, hbitost, obratnost)
6. NA CHLUPATÉHO MEDVĚDA (aktivita s písničkou, procvičujeme znalost vlastního těla, myšlení, pozornost, sluchové vnímání)
7. MEDVĚDI, HLEDEJTE (aktivita s říkankou, procvičujeme znalosti o předmětech, které nás obklopují a materiálech, ze kterých jsou vyrobeny)
8. NA MLSNOU A MEDVĚDA (aktivita s říkankou, procvičujeme zrakové vnímání, sluchové vnímání, rozlišujeme dynamiku hlasu, procvičujeme orientaci v prostoru)
9. BRLOH (veselá písnička s procvičováním číselné řady)
10. BUM (pohybová- didaktická aktivita, rozvíjíme předmatematické dovednosti, zrakové vnímání a rozlišování, zrakovou paměť, jemnou motoriku, myšlení)
+ DALŠÍ TIPY NA ČINNOSTI