Zbavte své žáky trémy, posilte jejich sebedůvěru a rozmluvte je nejen v nové terminologii, ale celkově ve svých hodinách pomocí aktivit s kartičkami.
Materiál obsahuje 48 karet + 3 velké odpovědní karty (k oboustrannému tisku) pro aktivity k tématu MANAGEMENT - ÚROVNĚ ŘÍZENÍ.
Pokud chcete své žáky zbavit trémy, posílit jejich sebedůvěru a rozmluvit je nejen v nové terminologii, zařaďte nejrůznější aktivity s kartičkami do své výuky, či opakování. Mezi mými žáky mají aktivity s kartičkami obvykle velký úspěch.
3 HERNÍ VARIANTY
🎯1. KDO JSEM? (dvojice, menší skupiny)
Hráč sejme vrchní kartu z balíčku a nahlas přečte text napsaný v horní části kartičky + Kdo jsem? Ostatní ve skupině hádají, o jakou úroveň řízení se jedná. Správné odpovědi jsou uvedeny ve spodní části kartičky. Správná odpověď = 1 bod. Vyhrává ten, kdo má po skončení hry nejvíce bodů.
Ideální klidná aktivita pro samostatnou práci ve dvojici či v malých skupinách.
⚡ 2. RYCHLOSTNÍ HRA (menší skupiny) + ODPOVĚDNÍ KARTY
Učitel čte náhodné výroky z kartiček jeden po druhém a hráči musí co nejrychleji zvednout odpovědní kartu (str. 15-17) se správnou úrovní řízení. Správná reakce = 1 bod, chybná = 0. Tempo se postupně zrychluje. Vyhrává ten, kdo má po skončení hry nejvíce bodů.
Ideální aktivita pro rozproudění tempa ve třídě.
🎲 3. NAJDI SVŮJ TÝM (celá třída, pohybová) + ODPOVĚDNÍ KARTY
Každý hráč dostane jednu kartičku s výrokem. Jeho úkolem je pouze podle textu napsaného v horní části kartičky najít ve třídě ostatní, kteří patří do stejné úrovně řízení (TOP, střední, operativní management). Žáci si nesmí své kartičky vzájemně ukazovat a nesmí rovnou vyslovit o jakou úroveň řízení se jedná. Jakmile si skupiny myslí, že se našly, oznámí svou úroveň pouze pomocí ODPOVĚDNÍ KARTY, kterou drží zástupce skupiny zvednutou nad hlavou za celý tým. Kontrola – kratší varianta, pokud není čas – vyučující si nechá ukázat kartičky (na každé kartě dole je odpověď). Kontrola – delší varianta, pro skupinové opakování – vyučující čte postupně z originálu dokumentu text kurzívou z kartiček, kdo danou kartičku drží, zvedne ruku, případně se jde posadit, čímž se zkontroluje, že stojí/stál ve správné skupině.
Skvělá aktivita na pohyb, zlepšení komunikace a pro rychlé opakování.











