Děti práci s plastelínou milují - vedle zábavy pomáhají tyto podložky rozvíjet:
- jemnou motoriku
- schopnost ovládat koordinaci ruky a oka
- zrakové vnímání (barvy, tvary, velikosti)
- slovní zásobu (děti získají povědomí o znacích charakteristických pro podzim, o kterém si můžete při modelování společně povídat)
Podložky je potřeba zalaminovat, aby je bylo možné používat opakovaně (děti modelují přímo na nich). Vše je ve velikosti A4 (menší podložky získáme tiskem 2 stránek na list). Černobílé šablony na A4 lze využít i k dalšímu tvoření a jako omalovánku (děti mohou místo plastelíny vyplnit obrázky např. natrhaným papírem – útržky či zmačkanými kuličkami, vytečkovat prstovou barvou, polepit přírodním materiálem, vybarvit, vymalovat atd.)
TIP: modelování je vhodná činnost při adaptaci dítěte
Seznam obrázků k modelování:
- žalud
- hrábě
- červený list
- žlutý list
- slunečnice
- dýně
- balík sena
- košík s jablky
Na deváté šablonce najdete vše výše uvedené společně s názvem ročního období (také k vymodelování).
Volit můžete mezi:
- barevnou, kombinovanou a černobílou variantou
- obrázky s českými a anglickými popisky
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV a je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblastí:
Dítě a jeho tělo - rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
Dítě a jeho psychika: Jazyk a řeč - rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování) ; osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
Dítě a jeho psychika - Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace - posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)