Jarní květiny - Celá sada
Celá sada obsahuje celkem 65 stran materiálu.
Naleznete v ní:
- Pexeso s krabičkou
- Skládačky jednotlivých květin
- Hledačku - Hledání chybějícího kolečka
- Dvě varianty poznávacích karet - s psacím a tiskacím písmem
- Demonstrační karty s odstínovými kolečky
- Čtyři varianty třísložkových karet - malé a velké psací písmo, malé a velké tiskací písmo + informační karty
- Plakát se všemi květinami a jejich názvy
- Hledací plakát s názvy, ve kterém si děti mohou odškrtávat květiny, které už během jara viděly.
- Čtyři zadní strany k oboustrannému tisku
Třísložkové karty lze libovolně kombinovat, děti mohou k psacímu písmu hledat tiskací a naopak, k velkému písmo malé nebo jen trénovat čtení například velkých psacích písmen.
Demonstrační karty lze využít i pro trénink psaní. Malé karty mohou sloužit jako předloha a dítě může na demonstrační karty bez textu omyvatelným fixem psát správné názvy.
Barevná kolečka jsou aktivita, která má mnoho možností. Mladší děti mohou využít jen pár koleček, starší všechny. Dítě si zvolí květinu a zkoumá, které všechny barvy na obrázku vidí. Také může dostat barvy zadané a podle toho naopak hledat květinu.
Hledání koleček lze pro starší děti udělat složitější a kolečka tak mohou přiřazovat k demonstračním kartám. U těch není jasné, kam přesně daný dílek patří a pro dítko to tak bude složitější.
Také skládačky jsou lehčí i složitější, ale víceméně si je můžete libovolně upravit a nastřihat podle náročnosti dítka.
Možností je zkrátka mnoho a využití je zcela a pouze na vás ..
Květiny, které naleznete v souboru: Podběl obecný, Lecha jarní, Bledule jarní, Mařinka vonná, Hlaváček jarní, Jaterník podléška, Sasanka hajní, Sasanka pryskyřníkovitá, Blatouch bahenní, Orsej jarní, Plicník lékařský, Sněženka podsněžník, Křivatec žlutý, Violka vonná, Ptačinec velkokvětý, Prvosenka jarní, Dymnivka dutá, Česnek medvědí
Na plakátu chybí Česnek medvědí a Dymnivka dutá.
Výukový potenciál souboru:
Tento soubor má výukový charakter v souladu s RVP PV s jehož pomocí můžete v rámci předškolního vzdělávání plnit vzdělávací cíle v rámci vzdělávacích rozvojových oblastí.
Příklad kompetencí
- Dítě u jednotlivých aktivit rozlišuje řešení, která jsou funkční (vedoucí k cíli), a řešení, která funkční nejsou; dokáže mezi nimi volit
- Puzzle a pexesa děti učí svoje činnosti a hry plánovat, organizovat, řídit a vyhodnocovat
- Při přiřazování správných barev či chybějících koleček se dítě učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje hledaný dílek; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
Příklad cílů
- Skládání jednotlivých drobných částí vede k rozvoji pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti jemné motoriky - koordinace a rozsahu pohybu, koordinace ruky a oka apod.
- Při osvojování nových názvů květin děti rozvíjí řečové schopnosti a jazykové dovednosti receptivní (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivní (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- Osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci pomocí třísložkových karet - abeceda
Tisk je ideální ve velikosti A4, ale obrázky ani na papíru A5 zcela nezaniknou. Obrázky jsou vysoce kvalitní a je dobré je tisknout ve fotorežimu a dále i laminovat.