Společné znaky živočichů a jejich třídění

S pomocí těchto karet se žáky ve 3. ročníku vyvodíte nebo v dalších ročnících zopakujete společné znaky živočichů a třídění živočichů do základních skupin. 

Narazíte třeba i na to, že delfín a ptakopysk jsou savci a pijí mateřské mléko.

Pracujete společně na tabuli, koberci nebo namnožíte pro skupinovou práci. Materiál se však bude hezky vyjímat i na nástěnce. S jeho pomocí si krásně přiblížíte a děti jednoduše pochopí základní znaky živočichů a jejich třídění do skupin bezobratlí, obratlovci (savci, ryby, atd.)

 

Soubor obsahuje:

(v závorkách jsou uvedeny barvy pro lepší přehled podle přiloženého schématu, můžete takto vytisknout na barevný papír)

  • ukázka schématu a doporučení rozložení na tabuli
  • 8 karet se základními znaky živočichů (žlutá + šedá)
  • 7 karet týkajících se stavby těla (světle a tmavě zelená))
  • 8 karet s názvy základních skupin živočichů (modrá + červená)
  • 30 s rozepsanými konkrétními znaky k jednotlivým skupinám živočichů (bílá)
  • 78 barevných obrázků živočichů + možnost oboustranného tisku s názvy živočichů na rubu.

 

Způsob využití tohoto souboru:

  • doporučuji vytisknout na barevný papír dle barev v přiloženém schématu pro lepší orientaci. Na každé straně souboru vždy nahoře najdete napsáno, jakou barvou tisknout
  • bílé kartičky se znaky živočichů jsou vždy na jednom archu rozděleny podle znaků. Na jednom je tedy dýchání na dalším příjem vody a potravy atd.
  • laminování zvažte sami. Je toho poměrně hodně, ale kartičky určitě využijete i v dalších ročnících. Minimálně barevná zvířátka bych ale zalaminovala
  • postup snadno vyvodíte na základě přiloženého barevného schématu, kde jsem jednotlivé kroky označila barvami kartiček, které v tom daném kroku použijete
  • začala bych vyvozením společných znaků živočichů (šedá + žluté) v pravé horní části tabule, kdy děti mohou podle kartiček povídat, co si pod jednotlivými znaky představují
  • v dalším kroku bych se zabývala stavbou těla (zelené), opět podle kartiček mohou děti přijít na to, kterou skupinu živočichů - (modrou) k nim přiřadí
  • podle toho již snadno určíte kam patří červené karty - obratlovci a bezobratlí
  • nakonec rozdáte dětem bílé kartičky, a samy pak postupně přiřazují jednotlivé znaky ke skupinám živočichů, kdy zároveň musí také přijít na to, pod jaký ZNAK (žlutou kartu) bude patřit. Můžete si o tom postupně povídat a přikládat nebo děti zkusí najednou samy a pak společně zkontrolujete
  • řešení najdete v základním schématu hned na následující straně
  • barevné kartičky s živočichy můžete v jiné hodině řadit do skupin (možno opět použít modré a červené karty s názvy skupin). Pokud tyto strany vytisknete oboustranně, pak můžete mít na rubu rodové jméno živočicha (děti mohou živočicha pojmenovat a samy pak zkontrolovat, zda je tomu tak).
  • zároveň si při zařazování živočichů do skupin připomínejte jednotlivé znaky, čímž si vše hezky zopakujete.



  • lze využít i jako celodenní projekt na téma ŽIVOČICHOVÉ, pusťte k tomu dětem zajímavá videa a nakopírujte různé pracovní listy, pracujte v pracovních sešitech, dělejte si zápis.
  • Věřím, že vám tento materiál bude inspirací. 


 

Další produkty od autora Kateřina Ivaškovičová

821981
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Balík obsahuje celkem 5 produktů, které lze na mém profilu objednat i jednotlivě. Vhodné jako gradované úkoly při práci
160.00 Kč
844160
Český jazyk - čtení
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Formou běhacího učení děti seznámíte se dny Pašijového týdne, naučí se je pojmenovat a dozví se, jaké tradice
50.00 Kč
864669
Český jazyk - gramatika
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Pomocí těchto kartiček a pracovních listů s běhačkami ve 3. ročníku vyvodíte a ve 4. a 5. ročníku si připomenete
90.00 Kč
874385
Matematika - geometrie
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Testy a písemky
Závěrečnou písemnou práci pro 2. ročník jsem sestavovala pro asistenční třídu. Tisk: oboustranný, lze i černobíle. Obsah
30.00 Kč
Společné znaky živočichů a jejich třídění Společné znaky živočichů a jejich třídění
S pomocí těchto karet se žáky ve 3. ročníku vyvodíte nebo v dalších ročnících zopakujete společné znaky živočichů a třídění živočichů do základních skupin. Narazíte třeba i na to, že delfín a ptakopysk jsou savci a pijí mateřské mléko.Pracujete společně na tabuli, koberci nebo namnožíte pro skupinovou práci. Materiál se však bude hezky vyjímat i na nástěnce. S jeho pomocí si krásně přiblížíte a děti jednoduše pochopí základní znaky živočichů a jejich třídění do skupin bezobratlí, obratlovci (savci, ryby, atd.) Soubor obsahuje:(v závorkách jsou uvedeny barvy pro lepší přehled podle přiloženého schématu, můžete takto vytisknout na barevný papír)ukázka schématu a doporučení rozložení na tabuli8 karet se základními znaky živočichů (žlutá + šedá)7 karet týkajících se stavby těla (světle a tmavě zelená))8 karet s názvy základních skupin živočichů (modrá + červená)30 s rozepsanými konkrétními znaky k jednotlivým skupinám živočichů (bílá)78 barevných obrázků živočichů + možnost oboustranného tisku s názvy živočichů na rubu. Způsob využití tohoto souboru:doporučuji vytisknout na barevný papír dle barev v přiloženém schématu pro lepší orientaci. Na každé straně souboru vždy nahoře najdete napsáno, jakou barvou tisknoutbílé kartičky se znaky živočichů jsou vždy na jednom archu rozděleny podle znaků. Na jednom je tedy dýchání na dalším příjem vody a potravy atd.laminování zvažte sami. Je toho poměrně hodně, ale kartičky určitě využijete i v dalších ročnících. Minimálně barevná zvířátka bych ale zalaminovalapostup snadno vyvodíte na základě přiloženého barevného schématu, kde jsem jednotlivé kroky označila barvami kartiček, které v tom daném kroku použijetezačala bych vyvozením společných znaků živočichů (šedá + žluté) v pravé horní části tabule, kdy děti mohou podle kartiček povídat, co si pod jednotlivými znaky představujív dalším kroku bych se zabývala stavbou těla (zelené), opět podle kartiček mohou děti přijít na to, kterou skupinu živočichů - (modrou) k nim přiřadípodle toho již snadno určíte kam patří červené karty - obratlovci a bezobratlínakonec rozdáte dětem bílé kartičky, a samy pak postupně přiřazují jednotlivé znaky ke skupinám živočichů, kdy zároveň musí také přijít na to, pod jaký ZNAK (žlutou kartu) bude patřit. Můžete si o tom postupně povídat a přikládat nebo děti zkusí najednou samy a pak společně zkontrolujeteřešení najdete v základním schématu hned na následující straněbarevné kartičky s živočichy můžete v jiné hodině řadit do skupin (možno opět použít modré a červené karty s názvy skupin). Pokud tyto strany vytisknete oboustranně, pak můžete mít na rubu rodové jméno živočicha (děti mohou živočicha pojmenovat a samy pak zkontrolovat, zda je tomu tak).zároveň si při zařazování živočichů do skupin připomínejte jednotlivé znaky, čímž si vše hezky zopakujete.lze využít i jako celodenní projekt na téma ŽIVOČICHOVÉ, pusťte k tomu dětem zajímavá videa a nakopírujte různé pracovní listy, pracujte v pracovních sešitech, dělejte si zápis.Věřím, že vám tento materiál bude inspirací.  
UUCZ-839390
Přírodověda>Prvouka>Demonstrační obrázky - kartičky>Výzdoba třídy>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🐾 Živočichové>🐸 Obojživelníci (žáby, ...)>🦅 Ptáci>🦎 Plazi>🐟 Ryby>🐻 Savci>🪲 Bezobratlí (hmyz, pavoukovci, plži ...)
90.00