Rozvoj slovní zásoby, komunikace a jazykových dovedností zábavnou formou? Přesně to nám poskytuje hra Já mám, kdo má tentokrát s tématem Na statku. Většina obrázků jsou zvířata, která se zde vyskytují. K tomu jsem doplnila pár obrázků ze statku, která jsou potřebná při péči o ně :)
Sada obsahuje:
- 28 kartiček, které stačí zalaminovat
- Pozadí kartiček
Tuto hru můžete doplnit o soubor Na statku, kde naleznete pracovní listy, tipy na aktivity, fotografie a další :)
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ a ZŠ, který rozvíjí:
Kompetence k učení
- se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
Komunikativní kompetence
- průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím
- ovládá řeč, hovoří ve vhodně formulovaných větách, samostatně vyjadřuje své myšlenky, sdělení, otázky i odpovědi, rozumí slyšenému, slovně reaguje a vede smysluplný dialog
Dítě a jeho psychika
Jazyk a řeč - rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
Očekávané výstupy:
- správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči
- pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
- porozumět slyšenému, formulovat otázky, odpovídat, hodnotit slovní výkony, slovně reagovat
- učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí)
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace -přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti
Očekávané výstupy:
- záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost
- poznat a pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
Dítě a ten druhý
- rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních
- rozvoj kooperativních dovednosti
Očekávané výstupy:
- spolupracovat s ostatními
- dodržovat dohodnutá a pochopená pravidla
Dítě a společnost
- seznamování se světem lidí
Očekávané výstupy:
- dodržovat pravidla her a jiných činností, jednat spravedlivě, hrát férově
- zacházet šetrně s vlastními i cizími pomůckami