Materiál obsahuje 21 + 14 obrázků znázorňujících nevhodné a vhodné chování žáků ve škole. Dále karty s popiskem chování. 4 pracovní listy.
Karty slouží k diskusi, pokud děti neví, co obrázek znázorňuje, pomůžou jim karty s popisky.
Mohou také tvořit bubliny s tím, co děti říkají. Při této činnosti bych děti upozornila, aby nepsaly neslušná slova, která asi říkají některé děti na obrázcích. Místo toho ať udělají tři tečky, vykřičníky apod.
Při rozebírání nevhodného chování nezapomeneme hledat řešení, jak tomuto chování předcházet nebo jak řešit už vzniklou situaci.
Posilujeme u dětí při rozhovorech nad vhodným chováním uvádění příkladů z naší třídy.
U pracovních listů mají děti rozlišit správné a nevhodné chování. Některé obrázky ale mohou pochopit podle sebe, je dobré si nechat vysvětlit, proč obrázek zakroužkovaly nebo škrtly.