Rozmanitost živé přírody

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
25
Velikost: 2.98 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 9. 2025
Sdílet:

Soubor představuje komplexní materiál, který spočívá v uvědomění si rozmanitosti živé přírody v okolí místa svého bydliště a místa svojí školy. Vychází z nově revidovaného RVP ZV pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět - Rozmanitost přírody, u které směřuje k očekávanému výstupu CJS-CJS-004-ZV5-015. Kdy žák porovná na základě pozorování rozmanitost živé a neživé přírody ve svém okolí a realizuje zásah, kterým tuto rozmanitost podpoří. Materiál se konkrétně zaměřuje na oblast živé přírody, konkrétně na rostliny, živočichy a jejich vybrané skupiny. K dispozici je 7 sad pracovních listů (v každé sadě je jeden týkající se místa bydliště a jeden místa školy), pracovní listy s Vennovými diagramy k porovnání vybrané oblasti v okolí bydliště a školy, pozorovačka neboli záznamový arch k dlouhodobému i krátkodobému sledování vybrané skupiny rostlin či živočichů. Poslední součástí je univerzální pracovní list, Můj tip na ochranu ...., vedoucí žáka k uvědomění, jak on sám může přispět k udržitelnosti a ochraně vybraného objektu z oblasti živé přírody. Materiál je vhodný od 3. ročníku ZŠ a je určen pro černobílý tisk.

Cílem je analyzovat rozmanitost živé přírody v místě svého bydliště a v okolí školy.

 

Jak s materiálem pracovat?

  • Vyberte si jednu oblast, na kterou hodinu zaměříte (rostliny, dřeviny, byliny, živočichové, savci, ptáci nebo hmyz) - postupně můžete využít všechny nebo je mezi sebou kombinovat.
  • Zvolte aktivitu či aktivity, které materiál nabízí - pracovní listy, Vennovy diagramy, pozorovačku nebo Můj tip na ochranu ... .

Pracovní listy:

  • Žák obdrží 2 PL s jednou tematikou (jeden se týká místa bydliště, druhý okolí školy).
  • Tyto pracovní listy vyplňuje na základě paměti a vlastní zkušenosti ve škole, případně doma.

Vennovy diagramy:

  • Je vhodné je využít po vyplnění pracovních listů.
  • Žák vytvoří srovnání vybrané oblasti živé přírody přímo v grafu.

Pozorovačka:

  • Žák pozoruje objekty živé přírody po delší čas a vede si o nich záznam.

Můj tip na ochranu ...:

  • PL, ve kterém žák uvádí vlastní návrhy, jak ochránit vybraný objekt.

Další produkty od autora Taťána Svobodová - Neboj se učit (se)

928813
Prvouka
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Soubor obsahuje komplexní materiál v podobě informačních karet, pracovních karet ve formě pracovních listů, záznamníku a
35.00 Kč
987812
Matematika - geometrie
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál Geometrická úkolovka se zaměřuje na procvičování či opakování geometrického učiva. K dispozici je 60 karet
35.00 Kč
913472
Český jazyk
3., 4., 5.
Didaktické hry
Materiál vychází ze společenské hry Activity a v rámci výuky jej využijete pro účely opakování vyjmenovaných slov
25.00 Kč
956802
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál Párový diktát je určen pro práci ve dvojicích, kdy jeden z žáků předčítá větu/věty na kartičce a druhý píše
30.00 Kč
Rozmanitost živé přírody Rozmanitost živé přírody
Soubor představuje komplexní materiál, který spočívá v uvědomění si rozmanitosti živé přírody v okolí místa svého bydliště a místa svojí školy. Vychází z nově revidovaného RVP ZV pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět - Rozmanitost přírody, u které směřuje k očekávanému výstupu CJS-CJS-004-ZV5-015. Kdy žák porovná na základě pozorování rozmanitost živé a neživé přírody ve svém okolí a realizuje zásah, kterým tuto rozmanitost podpoří. Materiál se konkrétně zaměřuje na oblast živé přírody, konkrétně na rostliny, živočichy a jejich vybrané skupiny. K dispozici je 7 sad pracovních listů (v každé sadě je jeden týkající se místa bydliště a jeden místa školy), pracovní listy s Vennovými diagramy k porovnání vybrané oblasti v okolí bydliště a školy, pozorovačka neboli záznamový arch k dlouhodobému i krátkodobému sledování vybrané skupiny rostlin či živočichů. Poslední součástí je univerzální pracovní list, Můj tip na ochranu ...., vedoucí žáka k uvědomění, jak on sám může přispět k udržitelnosti a ochraně vybraného objektu z oblasti živé přírody. Materiál je vhodný od 3. ročníku ZŠ a je určen pro černobílý tisk.Cílem je analyzovat rozmanitost živé přírody v místě svého bydliště a v okolí školy. Jak s materiálem pracovat?Vyberte si jednu oblast, na kterou hodinu zaměříte (rostliny, dřeviny, byliny, živočichové, savci, ptáci nebo hmyz) - postupně můžete využít všechny nebo je mezi sebou kombinovat.Zvolte aktivitu či aktivity, které materiál nabízí - pracovní listy, Vennovy diagramy, pozorovačku nebo Můj tip na ochranu ... .Pracovní listy:Žák obdrží 2 PL s jednou tematikou (jeden se týká místa bydliště, druhý okolí školy).Tyto pracovní listy vyplňuje na základě paměti a vlastní zkušenosti ve škole, případně doma.Vennovy diagramy:Je vhodné je využít po vyplnění pracovních listů.Žák vytvoří srovnání vybrané oblasti živé přírody přímo v grafu.Pozorovačka:Žák pozoruje objekty živé přírody po delší čas a vede si o nich záznam.Můj tip na ochranu ...:PL, ve kterém žák uvádí vlastní návrhy, jak ochránit vybraný objekt.
UUCZ-971844
Přírodověda>Prvouka>Pracovní listy>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🌱 Rostliny>🐾 Živočichové
35.00