Cíle:
Žák zařadí běžce do taxonomického systému.
Žák popíše hlavní anatomické znaky běžců a vysvětlí jejich přizpůsobení prostředí.
Žák rozliší jednotlivé zástupce běžců a identifikuje jejich specifické charakteristiky.
Žák vysvětlí způsob života běžců, včetně jejich stravovacích návyků a rozmnožování.
Žák zhodnotí význam běžců pro člověka a ekosystémy.
Žák porovná různé druhy běžců z hlediska velikosti a dalších charakteristik.
Žák popíše základní charakteristiky praptáků a jejich postavení ve vývoji ptáků.
Žák vysvětlí evoluční vztah mezi plazy a ptáky na příkladu praptáků.
Žák identifikuje a porovná znaky, které měli praptáci společné s plazy a ptáky.
Žák popíše životní prostředí a velikost praptáků.
Žák uvede příklad známého vyhynulého druhu praptáka (Archaeopteryx).
Žák vysvětlí význam ptáků v přírodě a pro člověka.
PL obsahuje:
Vývoj ptáků
Význam ptáků
Běžci
Průvodní list a řešení
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.