Cíle:
Žák charakterizuje základní znaky dravců a popíše tělesné přizpůsobení dravců k lovu kořisti.
Žák vysvětlí postavení dravců v potravním řetězci.
Žák identifikuje organismy tvořící potravu dravců.
Žák vytvoří jednoduchý potravní řetězec.
Žák vysvětlí význam dravců v přírodě.
Žák objasní pojem bioakumulace.
Žák uvede důsledky vymizení dravců v ekosystému.
Žák rozpozná a pojmenuje běžné druhy dravců v ČR.
Žák popíše způsob lovu a typ potravy, lokalizuje výskyt vybraných druhů dravců na území ČR.
Žák charakterizuje typická stanoviště jednotlivých druhů.
Žák vysvětlí pojem sokolnictví a jeho využití v praxi.
Žák pojmenuje základní části těla sokola.
Žák vysvětlí funkci jednotlivých tělesných adaptací.
PL obsahuje:
Obecná charakteristika
Potrava
Rozšíření
Zástupci
Nejrychlejší zvíře světa
Průvodní list a řešení
Cílová skupina: 2.stupeň ZŠ (7.-8. ročník)
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.