Cíle:
Žák popíše základní anatomické a fyziologické znaky ptáků.
Žák vysvětlí postavení ptáků v evoluci obratlovců.
Žák charakterizuje tělní pokryv ptáků.
Žák popíše rozmnožování ptáků.
Žák charakterizuje životní prostředí a chování ptáků.
Žák popíše trávicí soustavu ptáků.
Žák charakterizuje kostru ptáků a její adaptace pro let.
Žák popíše svalovou soustavu ptáků a její význam pro pohyb.
Žák rozpozná a pojmenuje hlavní kosti ptačí kostry na obrázku.
Žák popíše stavbu a funkci ptačího peří.
Žák klasifikuje různé typy ptačího peří a vysvětlí jejich funkce.
Žák popíše stavbu dýchací soustavy ptáků.
Žák charakterizuje jednotlivé části dýchací soustavy ptáků a vysvětlí jejich funkce.
Žák porovná dýchací soustavu ptáků a savců.
Žák charakterizuje cévní soustavu ptáků.
Žák popíše vylučovací soustavu ptáků.
Žák charakterizuje nervovou soustavu ptáků.
Žák charakterizuje smyslovou soustavu ptáků.
Žák definuje a vysvětlí pojem oviparie.
PL obsahuje:
Stavba těla a základní charakteristiku
Trávicí soustava
Kostra a svalstvo
Pokryv těla
Dýchací soustava
Cévní soustava
Vylučovací soustava
Nervová soustava
Smyslová soustava
Rozmnožování a péče o potomstvo
Průvodní list a řešení
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.