Cíle:
Žák charakterizuje základní znaky obojživelníků a jejich přizpůsobení prostředí.
Žák vysvětlí význam obojživelníků v ekosystému.
Žák popíše životní cyklus obojživelníků včetně rozmnožování.
Žák navrhne konkrétní opatření pro ochranu obojživelníků.
Žák vytvoří a interpretuje potravní síť s obojživelníky.
Žák zdůvodní důležitost ochrany obojživelníků v kontextu biodiverzity.
Žák používá správnou terminologii při popisu biologie obojživelníků.
Žák popíše stavbu těla obojživelníků s důrazem na jejich anatomické znaky.
Žák popíše stavbu a funkci orgánových soustav obojživelníků.
Žák porovná stavbu cévní soustavy larvy a dospělce.
Žák vysvětlí způsoby dýchání obojživelníků v různých vývojových stádiích.
Žák charakterizuje potravní specializaci obojživelníků.
Žák popíše stavbu a funkci vylučovací soustavy obojživelníků.
Žák seřadí správně vývojová stádia obojživelníků.
Žák vysvětlí pojem neotenie a uvede příklady.
Žák rozliší způsoby oplození u různých skupin obojživelníků.
Žák charakterizuje hormonální řízení proměny.
Žák uvede konkrétní příklady zástupců s různými typy oplození.
Obsah:
obecná charakteristika
význam
potravní řetězce
stavba těla
trávicí, cévní, dýchací a vylučovací soustava
rozmnožování
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.