Cíle:
Žák chápe pojem kras.
Žák rozlišuje povrchové a podzemní krasové útvary a umí je pojmenovat: žleby, závrty, škrapy, krasové kužely, propasti, jezera, komíny, jeskyně, krápníky.
Žák dokáže vysvětlit vznik krasu.
Žák si uvědomuje význam krasových oblastí pro přírodu i člověka.
Žák zná pojem speleologie a rozumí, že je to věda zabývající se krasovými jevy a jeskyněmi.
Žák rozlišuje typy krápníků: stalaktity, stalagmity, stalagnáty a brčko.
Žák dokáže charakterizovat Moravský kras
PL obsahuje:
Krasové jevy
Krasové útvary
Moravský kras
Průvodní list a řešení
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky