Cíle:
Žák rozpozná a vysvětlí vztahy mezi organismy v přírodě (producent, konzument, predátor, rozkladač).
Žák umí sestavit jednoduchý potravní řetězec a potravní pyramidu.
Žák zařadí konkrétní organismy do jednotlivých článků potravního řetězce.
Žák objasní význam rozkladačů v přírodě.
Žák analyzuje důsledky vymizení určité složky řetězce.
Žák rozezná základní skupiny organismů podle způsobu získávání potravy (producenti, konzumenti, rozkladači, paraziti).
Žák charakterizuje býložravce, masožravce, všežravce, parazity a rozkladače.
PL obsahuje:
Potravní řetězce
Potravní členění organismů
Průvodní list a řešení
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.