Cíle:
Žák rozlišuje základní skupiny organismů a vysvětluje jejich význam v přírodě.
Žák objasní podstatu koloběhu látek v přírodě a význam rozkladačů v ekosystému.
Žák zdůvodní význam rozkladu organické hmoty pro životní prostředí i pro člověka.
Žák pozoruje a popíše podmínky prostředí, které ovlivňují život organismů.
Žák využívá jednoduché metody přírodovědného pozorování, zaznamenává a vyhodnocuje výsledky.
Žák popíše stavbu a složení dřeva a vysvětlí, jak se jeho části podílejí na rozkladu.
Žák uvede příklady organismů, které se podílejí na rozkladu dřeva.
Žák chápe význam rozkladu dřeva pro půdu, životní prostředí a rovnováhu ekosystému.
PL obsahuje:
Rozkladači
Význam pro člověka
Přírodní rozklad dřeva
Aktivita do terénu
Průvodní list a řešení
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.