Stanovištní hra - Opakování tématu VITAMÍNY

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 7.45 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 7. 2025
Sdílet:

Tento materiál je primárně určen pro žáky 6. a 7. ročníku do hodin rodinné výchovy nebo výchovy ke zdraví jako opakování tématu vitaminy formou stanovištní hry.

Materiál obsahuje celkem 6 kartiček s názvem stanoviště, které jsem rozházela po třídě:

  • Jakou mám funkci v těle? - Žáci přiřazují funkci k danému vitaminu.
  • Kde mě najdeš? - Žáci přiřazují vitamin ke zdrojům potravin, kde se daný vitamin vyskytuje.
  • Co když je mě v těle málo? - Žáci přiřazují některé vitaminy k pojmům popisující nedostatek daného vitaminu v těle. Dále mají za úkol pomocí mobilních telefonů zjistit, co je to nemoc beri-beri, kurděje a křivice.
  • Rozpouštím se v tucích nebo ve vodě? - V tomto cvičení žáci rozdělí vitaminy na ty, které jsou rozpustné v tucích a na ty, které jsou rozpustné ve vodě.
  • Vitaminový kvíz - Žáci zodpoví šest otázek, kdy je vždy pouze jedna správná odpověď.
  • Hádej, kdo jsem? - V tomto cvičení se nachází čtyři texty, ze kterých žáci poznají, o který vitamin se jedná.

Dále materiál obsahuje ke každému stanovišti úkol. Jednotlivé úkoly jsem rozstříhala a vždy přiložila papír s daným úkolem ke kartičce s názvem stanoviště.

Dále materiál obsahuje skládačku s tajenkou, která se rozstříhá na šest částí a za každé splněné stanoviště dostanou žáci část tajenky.

Žáci pracují sami, ve dvojicích nebo v menších skupinách, zkrátka jak to komu vyhovuje.

Další produkty od autora Barbora Podestátová

918278
Chemie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku chemické reakce. Tento
40.00 Kč
916340
Biologie
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento materiál na téma Vitaminy a minerály je určený primárně pro žáky 6. a 7. ročníků ZŠ do hodin rodinné výchovy nebo
30.00 Kč
918238
Biologie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Tento materiál je primárně určen pro žáky 8. ročníku primárně do hodin přírodopisu v rámci tematických celků svalová
35.00 Kč
916342
Chemie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Tento materiál je určen do hodin chemie pro žáky 9. ročníku v rámci učiva o názvosloví solí kyslíkatých kyselin
25.00 Kč
Stanovištní hra - Opakování tématu VITAMÍNY Stanovištní hra - Opakování tématu VITAMÍNY
Tento materiál je primárně určen pro žáky 6. a 7. ročníku do hodin rodinné výchovy nebo výchovy ke zdraví jako opakování tématu vitaminy formou stanovištní hry.Materiál obsahuje celkem 6 kartiček s názvem stanoviště, které jsem rozházela po třídě:Jakou mám funkci v těle? - Žáci přiřazují funkci k danému vitaminu.Kde mě najdeš? - Žáci přiřazují vitamin ke zdrojům potravin, kde se daný vitamin vyskytuje.Co když je mě v těle málo? - Žáci přiřazují některé vitaminy k pojmům popisující nedostatek daného vitaminu v těle. Dále mají za úkol pomocí mobilních telefonů zjistit, co je to nemoc beri-beri, kurděje a křivice.Rozpouštím se v tucích nebo ve vodě? - V tomto cvičení žáci rozdělí vitaminy na ty, které jsou rozpustné v tucích a na ty, které jsou rozpustné ve vodě.Vitaminový kvíz - Žáci zodpoví šest otázek, kdy je vždy pouze jedna správná odpověď.Hádej, kdo jsem? - V tomto cvičení se nachází čtyři texty, ze kterých žáci poznají, o který vitamin se jedná.Dále materiál obsahuje ke každému stanovišti úkol. Jednotlivé úkoly jsem rozstříhala a vždy přiložila papír s daným úkolem ke kartičce s názvem stanoviště.Dále materiál obsahuje skládačku s tajenkou, která se rozstříhá na šest částí a za každé splněné stanoviště dostanou žáci část tajenky.Žáci pracují sami, ve dvojicích nebo v menších skupinách, zkrátka jak to komu vyhovuje.
UUCZ-918237
Biologie>Chemie>Didaktické hry>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ>🍉 Jídlo/Zdravá strava
35.00