Tento materiál je primárně určen pro žáky 6. a 7. ročníku do hodin rodinné výchovy nebo výchovy ke zdraví jako opakování tématu vitaminy formou stanovištní hry.
Materiál obsahuje celkem 6 kartiček s názvem stanoviště, které jsem rozházela po třídě:
- Jakou mám funkci v těle? - Žáci přiřazují funkci k danému vitaminu.
- Kde mě najdeš? - Žáci přiřazují vitamin ke zdrojům potravin, kde se daný vitamin vyskytuje.
- Co když je mě v těle málo? - Žáci přiřazují některé vitaminy k pojmům popisující nedostatek daného vitaminu v těle. Dále mají za úkol pomocí mobilních telefonů zjistit, co je to nemoc beri-beri, kurděje a křivice.
- Rozpouštím se v tucích nebo ve vodě? - V tomto cvičení žáci rozdělí vitaminy na ty, které jsou rozpustné v tucích a na ty, které jsou rozpustné ve vodě.
- Vitaminový kvíz - Žáci zodpoví šest otázek, kdy je vždy pouze jedna správná odpověď.
- Hádej, kdo jsem? - V tomto cvičení se nachází čtyři texty, ze kterých žáci poznají, o který vitamin se jedná.
Dále materiál obsahuje ke každému stanovišti úkol. Jednotlivé úkoly jsem rozstříhala a vždy přiložila papír s daným úkolem ke kartičce s názvem stanoviště.
Dále materiál obsahuje skládačku s tajenkou, která se rozstříhá na šest částí a za každé splněné stanoviště dostanou žáci část tajenky.
Žáci pracují sami, ve dvojicích nebo v menších skupinách, zkrátka jak to komu vyhovuje.