Materiál lze využít jako kompletní čtenářské portfolio nebo používat jednotlivé listy zvlášť. Využití najde po celý školní rok, napříč ročníky.
co materiál obsahuje:
- úvodní list k dotvoření
- 19 čtenářských listů, které využijete po celý školní rok (pravidla, vizitky, záznamy četby, sebereflexe, info o čtenáři a další...)
popis využití
- Materiál lze využít jako čtenářské portfolio nebo můžete vybrat pouze jednotlivé listy a ty zařazovat dle vlastního uvážení.
- READING TRACKER je denní záznam četby, kdy děti vybarvují jednotlivá políčka, podle toho, zda četly, nečetly nebo knihu již přečetly. K danému týdnu se vždy napíše datum od - do. Využijte třeba jen jeden měsíc a vyzkoušejte s dětmi zapisovat jejich čtenářské výkony. Listy vložte do portfolia a nechte vše na dobrovolnosti. Nebo práci zadejte jako měsíční úkol - výzvu.
- TŘÍDNÍ ČTENÁŘSKÁ VÝZVA + OSOBNÍ DESÍTKA, čtenářská výzva se dá pojmout jako hra napříč ročníky, každý, kdo přečte knihu ji vybarví. Zaznamenáte začátek a konec akce i jak dlouho třídě trvalo přečíst sto knih. V osobní desítce děti zaznamenávají podobným způsobem, jen do knih vpisují název a autora.
- CO JSEM BĚHEM ROKU ZAŽIL/A S KNIHAMI - pomocí myšlenkové mapy děti zapisují jakých akcí se zúčastnily.
- JÁ JAKO ČTENÁŘ - krátké info o čtenáři
- MŮJ NÁZOR NA PŘEČTENOU KNIHU - čtenářská vizitka, dítě představí dočtenou knihu a dá doporučení spolužákům.
- JAK TO VIDÍM JÁ - žák spolužákovi uděluje hodnocení za jeho prezentaci knihy (ocenění, 2x doporučení).
- KNIHOVNA - žák přečte knihu a tu i vybarví, opět jiná možnost přehledu o přečtených knihách.
- JAK VYPADÁ MOJE PRÁCE, JAK SE MI DAŘÍ, JAK MĚ BAVÍ - sebehodnocení ke čtenářství.
- METODY KRITICKÉHO MYŠLENÍ - I.N.S.E.R.T., VÍM - CHCI VĚDĚT - DOZVĚDĚL JSEM SE, PĚTILÍTEK, DIAMANT
- KDO - CO - KDE - žák vymýšlí vlastní krátký příběh, ale pomocníkem mu je jeho kniha.