Komplexní materiál pro učitele 1. stupně, vytvořený s cílem podpořit radost ze čtení, porozumění textu a čtenářskou reflexi u dětí 2.–5. ročníku. Vznikl na základě praktické výuky, kdy žáci pravidelně pracovali s vlastní knihou během tzv. „čtenářské hodiny“.
Obsahuje:
- 12 tvořivých čtenářských aktivit, které podporují sdílení, komunikaci, kritické myšlení i fantazii (např. Knižní reklama, Rande naslepo, Čtenářské domino nebo Dramatizace).
- 21 originálních pracovních listů, které vedou děti k hlubšímu zamyšlení nad knihou, hlavní postavou či prostředím (např. Kdyby má kniha byla jídlo, Jaký dárek by potěšil hlavního hrdinu, Metoda V-CH-D).
- Celoroční čtenářský přehled (čtenářská knihovnička), který žákům umožňuje vizuálně sledovat své čtenářské pokroky bez tlaku na výkon.
Využití:
Materiál je vhodný pro pravidelné čtenářské dílny, třídní projekty i individuální práci. Pracovní listy jsou snadno přizpůsobitelné různým ročníkům a úrovním čtenářských dovedností.
Přínosy:
- Rozvíjí čtenářskou gramotnost a schopnost sdílet dojmy z knihy.
- Podporuje sociální učení skrze vzájemnou spolupráci.
- Vede děti k pozitivnímu vztahu ke čtení i knihám.