Čtenářský deník pro 4. - 5. třídu, čtenářská výzva, seznam přečtených knih

Kategorie:
Počet stran:
20
Velikost: 3.78 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 9. 2025
Sdílet:

Tento materiál je určen pro práci žáků 4. - 5. ročníku základní školy. Slouží k rozvoji čtenářských dovedností, podpoře motivace ke čtení a vedení k samostatné reflexi nad přečtenou knihou.

 

Obsah materiálu:

  • Čtenářský deník – pracovní list, do kterého žáci zaznamenávají základní údaje o knize (název, autor, ilustrátor, hlavní postavy, prostředí děje). Součástí je prostor pro stručný obsah, vyjádření oblíbené části a osobní hodnocení knihy. Děti si mohou vybrat přídavná jména k charakteristice postavy a zaznamenat své pocity po přečtení. Verze je pro chlapce a pro dívky.
  • Čtenářská výzva – dlouhodobá motivační aktivita, která nabízí 20 různorodých úkolů. Žáci si postupně vybírají knihy dle zadaných kritérií a vyplňují připravenou tabulku. Výzva obsahuje dvě po sobě jdoucí strany - vytiskněte oboustranně. Vznikne vám na jedné straně samotná výzva a na druhé straně tabulka k zapisování názvů knih.
  • Seznam přečtených knih – přehledná tabulka, do které si žáci zapisují názvy knih přečtených během roku. Obsahuje seznam pro jednotlivce a jeden třídní seznam ve velikosti A1 (9 A4 stran). V případě potřeby si vytiskněte 2x.

 

Cíle materiálu:

  • rozvoj čtenářské gramotnosti a pozitivního vztahu ke knihám,
  • rozvoj slovní zásoby při charakterizaci postav,
  • vedení k sebereflexi a vlastnímu hodnocení četby,
  • dlouhodobá motivace prostřednictvím čtenářské výzvy.

 

Metodická doporučení:

Materiál lze využívat průběžně po celý školní rok. Doporučuje se zařadit zápis do deníku po dočtení každé knihy, čtenářská výzva může fungovat jako doplňková aktivita a motivační soutěž v rámci celé třídy. Součástí může být také společné sdílení knih, které děti doporučují ostatním spolužákům.

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

549587
Český jazyk - gramatika
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Soubor obsahuje kotlíky se sedmi pády a 126 kartiček se slovy k roztřídění. Vše si vystřihněte a zalaminujte. Slouží k
40.00 Kč
493595
Český jazyk - čtení
2., 3.
Pracovní listy
Materiál je určen pro 2.-3. První list obsahuje čtení s porozuměním. Na něj navazují komunikační kartičky v otázkami k
35.00 Kč
687931
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Lapbook
Lapbook na téma dušičky obsahuje obtahovačku, bludiště, spojování stínů s obrázky a třídění obrázků (dušičky, halloween)
30.00 Kč
735357
Český jazyk - čtení
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Tento materiál je určen pro pedagogy k využití při výuce během adventního období. Slouží k interaktivnímu a zábavnému
35.00 Kč
Čtenářský deník pro 4. - 5. třídu, čtenářská výzva, seznam přečtených knih Čtenářský deník pro 4. - 5. třídu, čtenářská výzva, seznam přečtených knih
Tento materiál je určen pro práci žáků 4. - 5. ročníku základní školy. Slouží k rozvoji čtenářských dovedností, podpoře motivace ke čtení a vedení k samostatné reflexi nad přečtenou knihou. Obsah materiálu:Čtenářský deník – pracovní list, do kterého žáci zaznamenávají základní údaje o knize (název, autor, ilustrátor, hlavní postavy, prostředí děje). Součástí je prostor pro stručný obsah, vyjádření oblíbené části a osobní hodnocení knihy. Děti si mohou vybrat přídavná jména k charakteristice postavy a zaznamenat své pocity po přečtení. Verze je pro chlapce a pro dívky.Čtenářská výzva – dlouhodobá motivační aktivita, která nabízí 20 různorodých úkolů. Žáci si postupně vybírají knihy dle zadaných kritérií a vyplňují připravenou tabulku. Výzva obsahuje dvě po sobě jdoucí strany - vytiskněte oboustranně. Vznikne vám na jedné straně samotná výzva a na druhé straně tabulka k zapisování názvů knih.Seznam přečtených knih – přehledná tabulka, do které si žáci zapisují názvy knih přečtených během roku. Obsahuje seznam pro jednotlivce a jeden třídní seznam ve velikosti A1 (9 A4 stran). V případě potřeby si vytiskněte 2x. Cíle materiálu:rozvoj čtenářské gramotnosti a pozitivního vztahu ke knihám,rozvoj slovní zásoby při charakterizaci postav,vedení k sebereflexi a vlastnímu hodnocení četby,dlouhodobá motivace prostřednictvím čtenářské výzvy. Metodická doporučení:Materiál lze využívat průběžně po celý školní rok. Doporučuje se zařadit zápis do deníku po dočtení každé knihy, čtenářská výzva může fungovat jako doplňková aktivita a motivační soutěž v rámci celé třídy. Součástí může být také společné sdílení knih, které děti doporučují ostatním spolužákům.
UUCZ-957860
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Ostatní>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ
45.00