Tematický soubor "VÁNOCE - první písmeno ve slově (kolíčkování)" obsahuje 32 kartiček určených k aktivitě kolíčkování.
Úkolem dětí je přiřadit kolíček na políčko se správným písmenem.
Lze vytisknout jednostranně i oboustranně.
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ a plně v souladu s RVP PV.
Klíčové kompetence:
- k učení (má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije, se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům)
- k řešení problému (řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého, nebojí se chybovat, pokud nachází pozitivní ocenění nejen za úspěch, ale také za snahu)
- komunikativní (průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím, ovládá dovednosti předcházející čtení a psaní)
Vzdělávací oblasti:
- Dítě a jeho tělo:
- dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů
- očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
- Dítě a jeho psychika:
- podoblast "Jazyk a řeč"
- dílčí vzdělávací cíle - osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
- očekávané výstupy - poznat některá písmena a číslice, popř. slova, učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí), pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
- podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace"
- dílčí vzdělávací cíle - osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla), rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
- očekávané výstupy - záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost, poznat a pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
- podoblast "Jazyk a řeč"