Hra je vhodná pro žáky 7. - 9. tříd a pro přípravu na přijímací zkoušky na určování větných členů a upevňování tohoto učiva – žáci určují zvýrazněný větný člen. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Rozvíjí klíčové kompetence podle RVP ZV - komunikativní, k učení, k řešení problémů, pracovní. Cílem je procvičování a upevňování učiva ZŠ, další informace k výukovému materiálu jsou uvedeny níže.
Žáci se rozdělí do skupin např. po 4 (lze libovolný počet, záleží na učiteli). Učitel připne nebo položí např. na nástěnku nebo na podlahu na chodbě zadání. Každá skupina má své zadání a běhá ke svému zadání na chodbu. Učitel může žákům (např. žákům s SPU) poskytnout také přehled VČ jako kompenzační pomůcku již během hry. Vhodné i pro přípravu na přijímací zkoušky, protože se jedná o učivo, které se testuje u jednotné přijímací zkoušky, kdy žáci mají také určit zvýrazněný větný člen. Obtížnější případy jsou na konci (konkrétně ve větách 17, 18, 19, 20), kde se objevuje i příslovečné určení podmínky, přípustky, příčiny a účelu.
Před použitím je nutné vytisknout pro každou skupinu zadání a klíč běhacího určování, rozdat každé skupině papíry na zapisování VČ (doporučuji předem očíslovat) a případně připravit přehled s VČ. Pro opětovné použití doporučuji zadání a klíč zalaminovat.
Žáci se prostřednictvím této hry učí také samostatnosti, zodpovědnosti a spolupráci.