Běhací diktát a desková hra na procvičování souhrnného pravopisu

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
5
Velikost: 239.82 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Roman Růžička
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 12. 2023
Sdílet:

Hra je vhodná pro žáky 6. - 9. tříd a pro přípravu na přijímací zkoušky. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Rozvíjí klíčové kompetence podle RVP ZV - komunikativní, k učení, k řešení problémů, pracovní. Cíle a další informace k výukovému materiálu jsou uvedeny níže. 

Zadání je vhodné i pro žáky s SPU – jedná se o cvičení s výběrem správné možnosti, nebo o doplnění i/í/y/ý, u kterého lze zvolit tisk ve větším formátu, popř. zadání zkrátit a upravit podle specifických potřeb dané třídy, resp. podle potřeb žáků s SPU. Učitel může žákům poskytnout také přehled pravidel pro psaní jednotlivých pravopisných jevů (vyjmenovaná slova, velká písmena, psaní předpon s-, z-, vz-, psaní -bě-, -bje-,-pě-,-vě-,-vje-,-mě-,-mně-, shoda přísudku s podmětem, zdvojené hlásky, koncovky podstatných a přídavných jmen) jako kompenzační pomůcku již během hry. Před využitím doporučuji vyvodit např. z příkladů pravidla pro užití pravopisných jevů, která budou poté žáci aplikovat při hře.

Před použitím je nutné vytisknout pro každou skupinu zadání a klíč, u běhacího diktátu rozdat každé skupině papíry na zapisování slovních spojení (doporučuji předem očíslovat). Případně připravit tablety (počítače, mobilní telefony žáků) na práci s internetovou jazykovou příručkou. Pro opětovné použití doporučuji zadání a klíč zalaminovat. Před hraním deskové hry je nutné připravit hrací kostku a figurky.

Žáci se prostřednictvím této hry učí také samostatnosti, zodpovědnosti a spolupráci. Zároveň se při běhacím diktátu uplatňují mezipředmětové vztahy, a to konkrétně propojení učiva českého jazyka s tělesnou výchovou.

Další produkty od autora Roman Růžička

619100
Český jazyk
4., 5.
Didaktické hry
Didaktická hra zaměřena na zopakování učiva (teorie) 4. ročníku – je vhodná tedy pro žáky 4. ročníku na zopakování učiva
26.00 Kč
537266
Český jazyk
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento soubor obsahuje: Návod ke hře Plavba koncovkami Námět na zařazení reflexe Zadání černobíle (vhodné k vybarvení
28.00 Kč
343284
Český jazyk
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Hra je vhodná pro žáky 8. - 9. tříd a pro přípravu na přijímací zkoušky na procvičování a upevňování druhů VV a na užití
30.00 Kč
339499
Český jazyk
5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento soubor obsahuje: Návod k deskové hře Přehled učiva k deskové hře jako podpora nejen pro žáky s poruchami učení
35.00 Kč
Běhací diktát a desková hra na procvičování souhrnného pravopisu Běhací diktát a desková hra na procvičování souhrnného pravopisu
Hra je vhodná pro žáky 6. - 9. tříd a pro přípravu na přijímací zkoušky. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Rozvíjí klíčové kompetence podle RVP ZV - komunikativní, k učení, k řešení problémů, pracovní. Cíle a další informace k výukovému materiálu jsou uvedeny níže.  Zadání je vhodné i pro žáky s SPU – jedná se o cvičení s výběrem správné možnosti, nebo o doplnění i/í/y/ý, u kterého lze zvolit tisk ve větším formátu, popř. zadání zkrátit a upravit podle specifických potřeb dané třídy, resp. podle potřeb žáků s SPU. Učitel může žákům poskytnout také přehled pravidel pro psaní jednotlivých pravopisných jevů (vyjmenovaná slova, velká písmena, psaní předpon s-, z-, vz-, psaní -bě-, -bje-,-pě-,-vě-,-vje-,-mě-,-mně-, shoda přísudku s podmětem, zdvojené hlásky, koncovky podstatných a přídavných jmen) jako kompenzační pomůcku již během hry. Před využitím doporučuji vyvodit např. z příkladů pravidla pro užití pravopisných jevů, která budou poté žáci aplikovat při hře. Před použitím je nutné vytisknout pro každou skupinu zadání a klíč, u běhacího diktátu rozdat každé skupině papíry na zapisování slovních spojení (doporučuji předem očíslovat). Případně připravit tablety (počítače, mobilní telefony žáků) na práci s internetovou jazykovou příručkou. Pro opětovné použití doporučuji zadání a klíč zalaminovat. Před hraním deskové hry je nutné připravit hrací kostku a figurky. Žáci se prostřednictvím této hry učí také samostatnosti, zodpovědnosti a spolupráci. Zároveň se při běhacím diktátu uplatňují mezipředmětové vztahy, a to konkrétně propojení učiva českého jazyka s tělesnou výchovou.
UUCZ-346479
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
35.00