Hra je vhodná pro žáky 6. - 9. tříd a pro přípravu na přijímací zkoušky. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Rozvíjí klíčové kompetence podle RVP ZV - komunikativní, k učení, k řešení problémů, pracovní. Cíle a další informace k výukovému materiálu jsou uvedeny níže.
Zadání je vhodné i pro žáky s SPU – jedná se o cvičení s výběrem správné možnosti, nebo o doplnění i/í/y/ý, u kterého lze zvolit tisk ve větším formátu, popř. zadání zkrátit a upravit podle specifických potřeb dané třídy, resp. podle potřeb žáků s SPU. Učitel může žákům poskytnout také přehled pravidel pro psaní jednotlivých pravopisných jevů (vyjmenovaná slova, velká písmena, psaní předpon s-, z-, vz-, psaní -bě-, -bje-,-pě-,-vě-,-vje-,-mě-,-mně-, shoda přísudku s podmětem, zdvojené hlásky, koncovky podstatných a přídavných jmen) jako kompenzační pomůcku již během hry. Před využitím doporučuji vyvodit např. z příkladů pravidla pro užití pravopisných jevů, která budou poté žáci aplikovat při hře.
Před použitím je nutné vytisknout pro každou skupinu zadání a klíč, u běhacího diktátu rozdat každé skupině papíry na zapisování slovních spojení (doporučuji předem očíslovat). Případně připravit tablety (počítače, mobilní telefony žáků) na práci s internetovou jazykovou příručkou. Pro opětovné použití doporučuji zadání a klíč zalaminovat. Před hraním deskové hry je nutné připravit hrací kostku a figurky.
Žáci se prostřednictvím této hry učí také samostatnosti, zodpovědnosti a spolupráci. Zároveň se při běhacím diktátu uplatňují mezipředmětové vztahy, a to konkrétně propojení učiva českého jazyka s tělesnou výchovou.