Běhací diktát a desková hra na procvičování souhrnného pravopisu

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
5
Velikost: 239.82 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 12. 2023
Sdílet:

Hra je vhodná pro žáky 6. - 9. tříd a pro přípravu na přijímací zkoušky. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Rozvíjí klíčové kompetence podle RVP ZV - komunikativní, k učení, k řešení problémů, pracovní. Cíle a další informace k výukovému materiálu jsou uvedeny níže. 

Zadání je vhodné i pro žáky s SPU – jedná se o cvičení s výběrem správné možnosti, nebo o doplnění i/í/y/ý, u kterého lze zvolit tisk ve větším formátu, popř. zadání zkrátit a upravit podle specifických potřeb dané třídy, resp. podle potřeb žáků s SPU. Učitel může žákům poskytnout také přehled pravidel pro psaní jednotlivých pravopisných jevů (vyjmenovaná slova, velká písmena, psaní předpon s-, z-, vz-, psaní -bě-, -bje-,-pě-,-vě-,-vje-,-mě-,-mně-, shoda přísudku s podmětem, zdvojené hlásky, koncovky podstatných a přídavných jmen) jako kompenzační pomůcku již během hry. Před využitím doporučuji vyvodit např. z příkladů pravidla pro užití pravopisných jevů, která budou poté žáci aplikovat při hře.

Před použitím je nutné vytisknout pro každou skupinu zadání a klíč, u běhacího diktátu rozdat každé skupině papíry na zapisování slovních spojení (doporučuji předem očíslovat). Případně připravit tablety (počítače, mobilní telefony žáků) na práci s internetovou jazykovou příručkou. Pro opětovné použití doporučuji zadání a klíč zalaminovat. Před hraním deskové hry je nutné připravit hrací kostku a figurky.

Žáci se prostřednictvím této hry učí také samostatnosti, zodpovědnosti a spolupráci. Zároveň se při běhacím diktátu uplatňují mezipředmětové vztahy, a to konkrétně propojení učiva českého jazyka s tělesnou výchovou.

Další produkty od autora Roman Růžička

368819
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento soubor obsahuje: Návod ke třem variantám her – detailní rozpracování každé hry Diferencovanost – dvě obtížnosti –
39.00 Kč
437606
Český jazyk
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Hra je vhodná pro žáky 7. - 9. tříd a pro přípravu na přijímací zkoušky k procvičování slovesného rodu a upevňování
28.00 Kč
368838
Německý jazyk
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento soubor obsahuje: • návod ke hře „Pexeso – přivlastňovací zájmena v němčině“ • 3 stránky s kartičkami pexesa • klíč
26.00 Kč
346485
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Desková hra je zaměřena na procvičování a upevňování pravidel při psaní i/í/y/ý ve vyjmenovaných slovech. Hra je vhodná
30.00 Kč
Běhací diktát a desková hra na procvičování souhrnného pravopisu Běhací diktát a desková hra na procvičování souhrnného pravopisu
Hra je vhodná pro žáky 6. - 9. tříd a pro přípravu na přijímací zkoušky. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Rozvíjí klíčové kompetence podle RVP ZV - komunikativní, k učení, k řešení problémů, pracovní. Cíle a další informace k výukovému materiálu jsou uvedeny níže.  Zadání je vhodné i pro žáky s SPU – jedná se o cvičení s výběrem správné možnosti, nebo o doplnění i/í/y/ý, u kterého lze zvolit tisk ve větším formátu, popř. zadání zkrátit a upravit podle specifických potřeb dané třídy, resp. podle potřeb žáků s SPU. Učitel může žákům poskytnout také přehled pravidel pro psaní jednotlivých pravopisných jevů (vyjmenovaná slova, velká písmena, psaní předpon s-, z-, vz-, psaní -bě-, -bje-,-pě-,-vě-,-vje-,-mě-,-mně-, shoda přísudku s podmětem, zdvojené hlásky, koncovky podstatných a přídavných jmen) jako kompenzační pomůcku již během hry. Před využitím doporučuji vyvodit např. z příkladů pravidla pro užití pravopisných jevů, která budou poté žáci aplikovat při hře. Před použitím je nutné vytisknout pro každou skupinu zadání a klíč, u běhacího diktátu rozdat každé skupině papíry na zapisování slovních spojení (doporučuji předem očíslovat). Případně připravit tablety (počítače, mobilní telefony žáků) na práci s internetovou jazykovou příručkou. Pro opětovné použití doporučuji zadání a klíč zalaminovat. Před hraním deskové hry je nutné připravit hrací kostku a figurky. Žáci se prostřednictvím této hry učí také samostatnosti, zodpovědnosti a spolupráci. Zároveň se při běhacím diktátu uplatňují mezipředmětové vztahy, a to konkrétně propojení učiva českého jazyka s tělesnou výchovou.
UUCZ-346479
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
35.00