Den oceánů 8. června - text, skupinovka, pracovní listy s QR kódy

Kategorie:
Počet stran:
20
Velikost: 1.94 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 5. 2025
Sdílet:

Cíle aktivity:

  • Seznámit žáky s významem oceánů pro naši planetu.
  • Rozvíjet schopnost vyhledávání a třídění informací.
  • Podporovat týmovou spolupráci, tvořivost a prezentaci výsledků.
  • Vést žáky k zamyšlení nad ochranou oceánů.

Součásti materiálu:

  • Souvislý text o oceánech a Dni oceánů

– Žáci se v úvodu seznámí se základními informacemi o oceánech, jejich významu a ochraně.

  • Skupinová aktivita – tvorba plakátu

– Třída se rozdělí do pěti skupin. Každá skupina zpracuje jeden z oceánů (Tichý, Atlantský, Indický, Jižní, Severní ledový).

– Ke každému oceánu jsou připraveny informační karty, ze kterých žáci čerpají.

– Výstupem je plakát s informacemi, živočichy a zajímavostmi, který bude prezentován před třídou.

  • QR aktivita – otázky a odpovědi

– Žáci ve dvojicích nebo skupinkách hledají po třídě rozmístěné QR kódy s odpověďmi.

– V pracovním listu mají 10 zvídavých otázek (např. Proč je moře slané? Který oceán je největší?).

– Jejich úkolem je číst QR odpovědi a přiřazovat je ke správným otázkám (Je důležité mít přístup k aplikaci na čtení QR kódů - obsahují offline text).

Doporučený postup:

1. Úvod do tématu (15–20 min):

  • Učitel představí Den oceánů, proč se slaví, a proč jsou oceány důležité.
  • Společné čtení nebo shrnutí úvodního textu. Diskuze.

2. Skupinová práce na plakátech (45–60 min):

  • Rozdělení do 5 skupin podle oceánů.
  • Rozdání karet s informacemi, žáci čtou, třídí, připravují si výstup.
  • Vytvoření plakátu s informacemi, živočichy, názvem, mapou, ilustracemi.

3. Prezentace skupin (20–30 min):

  • Každá skupina představí svůj oceán.
  • Možnost hodnotit originalitu, množství informací, týmovou práci.

4. QR kódová aktivita (30–45 min):

  • Rozmístěte po třídě QR kódy s odpověďmi.
  • Žáci s pracovním listem hledají odpovědi, přiřazují je ke správným otázkám.

Pomůcky a příprava:

  • Pracovní list s otázkami (vytisknout pro každého/každou dvojici).
  • QR kódy s odpověďmi.
  • Papíry na plakáty, pastelky, nůžky, lepidla.
  • (Volitelně) mapy světa, encyklopedie, tablety.

Tipy na závěr:

  • Můžete vytvořit společnou nástěnku „Oceánský svět“, kam se vystaví všechny plakáty.
  • Aktivitu zakončete krátkým shrnutím: Co se děti naučily? Co je překvapilo? Co mohou samy udělat pro oceány?

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

675122
Přírodověda
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Lapbook
Lapbook obsahuje informace o tomto dni, myšlenkovou mapu, aktivitu na popis částí stromu a okénka s informacemi
30.00 Kč
752713
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Tento materiál obsahuje 40 slovních úloh zaměřených na procvičování sčítání a odčítání do 100. Úlohy jsou tematicky
39.00 Kč
851996
Český jazyk - čtení
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento materiál je navržen pro děti na 1. stupni základní školy a zaměřuje se na téma čarodějnic a filipojakubské noci
39.00 Kč
509639
Český jazyk - gramatika
2., 3., 4.
Didaktické hry
Materiál slouží k procvičení vyjmenovaných slov po M. je Vhodné do hodin i např. pro PSPP. Soubor obsahuje tři varianty
30.00 Kč
Den oceánů 8. června - text, skupinovka, pracovní listy s QR kódy Den oceánů 8. června - text, skupinovka, pracovní listy s QR kódy
Cíle aktivity:Seznámit žáky s významem oceánů pro naši planetu.Rozvíjet schopnost vyhledávání a třídění informací.Podporovat týmovou spolupráci, tvořivost a prezentaci výsledků.Vést žáky k zamyšlení nad ochranou oceánů.Součásti materiálu:Souvislý text o oceánech a Dni oceánů– Žáci se v úvodu seznámí se základními informacemi o oceánech, jejich významu a ochraně.Skupinová aktivita – tvorba plakátu– Třída se rozdělí do pěti skupin. Každá skupina zpracuje jeden z oceánů (Tichý, Atlantský, Indický, Jižní, Severní ledový).– Ke každému oceánu jsou připraveny informační karty, ze kterých žáci čerpají.– Výstupem je plakát s informacemi, živočichy a zajímavostmi, který bude prezentován před třídou.QR aktivita – otázky a odpovědi– Žáci ve dvojicích nebo skupinkách hledají po třídě rozmístěné QR kódy s odpověďmi.– V pracovním listu mají 10 zvídavých otázek (např. Proč je moře slané? Který oceán je největší?).– Jejich úkolem je číst QR odpovědi a přiřazovat je ke správným otázkám (Je důležité mít přístup k aplikaci na čtení QR kódů - obsahují offline text).Doporučený postup:1. Úvod do tématu (15–20 min):Učitel představí Den oceánů, proč se slaví, a proč jsou oceány důležité.Společné čtení nebo shrnutí úvodního textu. Diskuze.2. Skupinová práce na plakátech (45–60 min):Rozdělení do 5 skupin podle oceánů.Rozdání karet s informacemi, žáci čtou, třídí, připravují si výstup.Vytvoření plakátu s informacemi, živočichy, názvem, mapou, ilustracemi.3. Prezentace skupin (20–30 min):Každá skupina představí svůj oceán.Možnost hodnotit originalitu, množství informací, týmovou práci.4. QR kódová aktivita (30–45 min):Rozmístěte po třídě QR kódy s odpověďmi.Žáci s pracovním listem hledají odpovědi, přiřazují je ke správným otázkám.Pomůcky a příprava:Pracovní list s otázkami (vytisknout pro každého/každou dvojici).QR kódy s odpověďmi.Papíry na plakáty, pastelky, nůžky, lepidla.(Volitelně) mapy světa, encyklopedie, tablety.Tipy na závěr:Můžete vytvořit společnou nástěnku „Oceánský svět“, kam se vystaví všechny plakáty.Aktivitu zakončete krátkým shrnutím: Co se děti naučily? Co je překvapilo? Co mohou samy udělat pro oceány?
UUCZ-893482
Český jazyk>Přírodověda>Pracovní listy>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>💧Voda a vodstvo
39.00