Den oceánů 8. června - text, skupinovka, pracovní listy s QR kódy

Počet stran:
17
Velikost: 1.31 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 5. 2025
Sdílet:

Cíle aktivity

  • Rozvíjet čtenářskou gramotnost, práci s odborným textem a dovednost vyhledávat a třídit informace.
  • Prohloubit porozumění globálním problémům spojeným s oceány (znečištění, klima, biodiverzita, proudy).
  • Vést žáky k samostatné a skupinové práci, zodpovědnosti za výsledek a spolupráci při tvorbě výstupu.
  • Motivovat žáky prostřednictvím interaktivních QR otázek a vizuálně-kreativní skupinové prezentace.

1. Úvodní souvislý text

Pedagog žákům nejprve rozdá nebo přečte souvislý text o oceánech. Úkolem žáků je pozorně číst, zvýrazňovat si důležitá fakta a informace, které se vztahují k jednotlivým oceánům.

2. Skupinová práce – „Náš oceán“

Rozdělte třídu na 5 skupin – každá skupina zpracovává jeden oceán:

Tichý, Atlantský, Indický, Jižní (Antarktický), Severní ledový.

Každá skupina má za úkol:

  • Vyhledat v textu veškeré informace, které se týkají jejich oceánu.
  • Vytvořit informační plakát nebo prezentaci s těmito body:
    • poloha oceánu a okolní kontinenty
    • hlavní charakteristiky (teplota, proudy, hloubka)
    • typická fauna a flóra
    • environmentální problémy
    • zajímavost / rekord
    • proč je důležité oceán chránit

Výstup: Plakát, který prezentují ostatním. Může být doplněn QR kódem s hádankou, kresbou, grafikou apod.

3. QR aktivita – Otázky a odpovědi

Po prezentacích rozdáte žákům pracovní list se 10 otázkami.

Otázky jsou navrženy tak, aby vyžadovaly porozumění odbornému textu a přemýšlení v souvislostech.

Žáci nejprve odpovídají samostatně na papír.

Poté použijí mobilní zařízení k načtení QR kódů, pod kterými najdou správné odpovědi – slouží jako zpětná vazba a nástroj k samokontrole.

Odpovědi si žáci porovnávají a případně diskutují – výborné pro opakování i hodnocení.

Závěr a reflexe

Na závěr doporučujeme krátkou reflexi:

  • Co mě překvapilo?
  • Co je podle mě největší hrozbou pro oceány?
  • Jak mohu já osobně pomoci oceánům?

Pedagog má k dispozici:

  • Souvislý odborný text o oceánech
  • Podklady pro skupinovou práci (téma + pokyny)
  • Sadu 10 otázek a odpovědí (v QR kódech)
  • Záznamový list pro odpovědi na QR otázky

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

662738
Nezařazené k předmětu
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Stezka obsahuje 9 otázek se třemi odpověďmi. Žáci zvolí správnou odpověď a písmeno vedle odpovědi si napíší na lístek s
35.00 Kč
567709
Nezařazené k předmětu
Školní družina, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Lapbook
Mini lapbook na téma Pomněnkový den - mezinárodní den pohřešovaných dětí. Děti se dozví proč a kdy tento den vznikl
30.00 Kč
496653
Český jazyk - čtení
2., 3., 4.
Pracovní listy
Čtení s porozuměním na téma Velikonoce. Na konci materiálu je pracovní list s otázkami. Čtení s porozuměním pro 2. - 4
35.00 Kč
543691
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, 1.
Já mám, kdo má
Soubor her je zaměřen na domácí a hospodářská zvířata. Obsahuje pexeso, domino, postřehovku, já mám - kdo má a
35.00 Kč
Den oceánů 8. června - text, skupinovka, pracovní listy s QR kódy Den oceánů 8. června - text, skupinovka, pracovní listy s QR kódy
Cíle aktivityRozvíjet čtenářskou gramotnost, práci s odborným textem a dovednost vyhledávat a třídit informace.Prohloubit porozumění globálním problémům spojeným s oceány (znečištění, klima, biodiverzita, proudy).Vést žáky k samostatné a skupinové práci, zodpovědnosti za výsledek a spolupráci při tvorbě výstupu.Motivovat žáky prostřednictvím interaktivních QR otázek a vizuálně-kreativní skupinové prezentace.1. Úvodní souvislý textPedagog žákům nejprve rozdá nebo přečte souvislý text o oceánech. Úkolem žáků je pozorně číst, zvýrazňovat si důležitá fakta a informace, které se vztahují k jednotlivým oceánům.2. Skupinová práce – „Náš oceán“Rozdělte třídu na 5 skupin – každá skupina zpracovává jeden oceán:Tichý, Atlantský, Indický, Jižní (Antarktický), Severní ledový.Každá skupina má za úkol:Vyhledat v textu veškeré informace, které se týkají jejich oceánu.Vytvořit informační plakát nebo prezentaci s těmito body:poloha oceánu a okolní kontinentyhlavní charakteristiky (teplota, proudy, hloubka)typická fauna a flóraenvironmentální problémyzajímavost / rekordproč je důležité oceán chránitVýstup: Plakát, který prezentují ostatním. Může být doplněn QR kódem s hádankou, kresbou, grafikou apod.3. QR aktivita – Otázky a odpovědiPo prezentacích rozdáte žákům pracovní list se 10 otázkami.Otázky jsou navrženy tak, aby vyžadovaly porozumění odbornému textu a přemýšlení v souvislostech.Žáci nejprve odpovídají samostatně na papír.Poté použijí mobilní zařízení k načtení QR kódů, pod kterými najdou správné odpovědi – slouží jako zpětná vazba a nástroj k samokontrole.Odpovědi si žáci porovnávají a případně diskutují – výborné pro opakování i hodnocení.Závěr a reflexeNa závěr doporučujeme krátkou reflexi:Co mě překvapilo?Co je podle mě největší hrozbou pro oceány?Jak mohu já osobně pomoci oceánům?Pedagog má k dispozici:Souvislý odborný text o oceánechPodklady pro skupinovou práci (téma + pokyny)Sadu 10 otázek a odpovědí (v QR kódech)Záznamový list pro odpovědi na QR otázky
UUCZ-893987
Český jazyk>Přírodověda>Pracovní listy>Projekty>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ>💧Voda a vodstvo
39.00