Deštivý den - funkční styly

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 499.6 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kabinet českopisu
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 10. 2025
Sdílet:

Ukazuje žákům rozdíly mezi administrativním, odborným, publicistickým, hovorovým a uměleckým stylem na krátkých, srozumitelných textech. Ideální pro čtenářskou gramotnost i vlastní psaní.

„Deštivý den – funkční styly“ ukazuje, jak se jedna situace — obyčejný déšť ve městě — může proměnit v šest naprosto odlišných textů. Každý z nich představuje jiný funkční styl (administrativní, odborný, publicistický, hovorový, umělecký ve dvou provedeních).

Žáci se učí rozpoznat účel, adresáta a jazykové prostředky, porovnávají je a nakonec si sami zkusí napsat vlastní text.

Materiál rozvíjí čtenářskou gramotnost, schopnost stylové analýzy i kreativní psaní.

Cíle výuky:

  • Žáci rozpoznají a pojmenují základní funkční styly a jejich typické jazykové prostředky.
  • Porovnají účel, adresáta a efekt různých textů se stejným tématem.
  • Rozvíjejí čtenářskou gramotnost, schopnost analýzy textu a jazykové cítění.
  • Vytvoří vlastní krátký text v daném stylu.

Obsah materiálu:

  • metodický list
  • 6 textů s různými funkčními styly
  • pracovní list
  • řešení

Další produkty od autora Kabinet českopisu

955648
Český jazyk
6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Procvičování podmětu a přísudku zábavnější formou. Žáci na jednotlivých stanovištích plní úkoly, hledají v textu podměty
35.00 Kč
930396
Český jazyk
5., 6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Připravila jsem pro vás hravou aktivitu, která žákům pomůže upevnit znalosti z oblasti tvarosloví. Zaměřuje se na
37.00 Kč
921727
Dějepis
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní list je určen pro druhý stupeň základní školy (6. ročník). Zaměřuje se na prameny. Žáci se učí vyhledávat
40.00 Kč
921718
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Více o materiálu Úkolem žáků je správně určit větný člen, přičemž každému jevu odpovídá určité číslo. Žáci si jednotlivé
35.00 Kč
Deštivý den - funkční styly Deštivý den - funkční styly
Ukazuje žákům rozdíly mezi administrativním, odborným, publicistickým, hovorovým a uměleckým stylem na krátkých, srozumitelných textech. Ideální pro čtenářskou gramotnost i vlastní psaní.„Deštivý den – funkční styly“ ukazuje, jak se jedna situace — obyčejný déšť ve městě — může proměnit v šest naprosto odlišných textů. Každý z nich představuje jiný funkční styl (administrativní, odborný, publicistický, hovorový, umělecký ve dvou provedeních).Žáci se učí rozpoznat účel, adresáta a jazykové prostředky, porovnávají je a nakonec si sami zkusí napsat vlastní text.Materiál rozvíjí čtenářskou gramotnost, schopnost stylové analýzy i kreativní psaní.Cíle výuky:Žáci rozpoznají a pojmenují základní funkční styly a jejich typické jazykové prostředky.Porovnají účel, adresáta a efekt různých textů se stejným tématem.Rozvíjejí čtenářskou gramotnost, schopnost analýzy textu a jazykové cítění.Vytvoří vlastní krátký text v daném stylu.Obsah materiálu:metodický list6 textů s různými funkčními stylypracovní listřešení
UUCZ-1013069
Český jazyk>Český jazyk - psaní>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ>☁️ Počasí>💧Voda a vodstvo
25.00