DÍLNY PSANÍ - zavádění minilekcí

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
25
Velikost: 9.71 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
23. 5. 2023
Sdílet:
  • 2x mapa příběhu (kdo, co kde, kdy)
  • 24 vět, kterými mohou příběhy začínat
  • kartičky s vodítky k jednotlivým částem příběhu
    • KDO - 48 možností, kdo v příběhu vystupuje
    • CO - 36 možností, co se v příběhu stane
    • KDE - 48 možností, kde se příběh odehrává
    • KDY - 36 možností, kdy se příběh odehrává
  • 5x prázdné šablony k vlastnímu doplnění (kdo, co, kde, kdy a začátky příběhu)

popis využití

  • Ve třídě mohou být centra psaní, kam si děti chodí pro nápovědy, pokud si s příběhem neví rady. Před samostatným psaním si vytáhnou od každého jednu kartičku a snaží se z nich vymyslet příběh. Mohou využít i jen jednu záchranu. Například, když mají jasno o postavě, vědí, kde a kdy se příběh bude odehrávat, ale došla jim inspirace a nedokáží vymyslet, co se v příběhu stane.
  • Jednotlivé kartičky lze využívat i při minilekci. Rozdáte pouze kartičku se začátkem příběhu a děti vymyslí větu, která by mohla následovat. To samé uděláte ve skupince, kdy každý žák vymyslí další větu tak, aby příběh dával smysl. Lekci pak můžete ukončit nebo se věty stanou začátkem příběhu všech dětí ve skupince.
  • Nápovědy lze různě kombinovat, nemusí hned vznikat příběh, ze začátku jde pouze o ústní projev a děti se mohou navzájem inspirovat.
    • Každé z dětí sI vezme jednu kartičku z kupičky KDO (kdo vystupuje v příběhu) a domyslí například CO (co se v příběhu stane). V začátcích postačí dvě, tři věty.
    • Podobně můžete pracovat i s dalšími kartičkami KDO, CO, KDE, KDY a různě kombinovat.

Další produkty od autora Zuzana Štěpánková

336479
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
co materiál obsahuje karty 14x14 s předměty (čj, m, aj, čjs, př, spo, tv, vv, hv, sp) + karty s obrázky předmětů dny v
30.00 Kč
502759
Český jazyk - čtení
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Ulehčete si práci! Ve ČTENÁŘSTVÍ OD A DO Z najdete metody kritického myšlení, různá hodnocení pro děti od první do páté
45.00 Kč
524637
Český jazyk
1.
Ostatní
Pomáhejte dětem se lépe zorientovat v probíraném učivu. Vysvětlete jim, že každý potřebuje k pochopení a osvojení učiva
30.00 Kč
310756
Český jazyk
4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
co materiál obsahuje Průřez učiva čtvrtého ročníku - český jazyk. Průřez učiva čtvrtého ročníku - matematika. popis
45.00 Kč
DÍLNY PSANÍ - zavádění minilekcí DÍLNY PSANÍ - zavádění minilekcí
2x mapa příběhu (kdo, co kde, kdy) 24 vět, kterými mohou příběhy začínat kartičky s vodítky k jednotlivým částem příběhu KDO - 48 možností, kdo v příběhu vystupuje CO - 36 možností, co se v příběhu stane KDE - 48 možností, kde se příběh odehrává KDY - 36 možností, kdy se příběh odehrává 5x prázdné šablony k vlastnímu doplnění (kdo, co, kde, kdy a začátky příběhu) popis využití Ve třídě mohou být centra psaní, kam si děti chodí pro nápovědy, pokud si s příběhem neví rady. Před samostatným psaním si vytáhnou od každého jednu kartičku a snaží se z nich vymyslet příběh. Mohou využít i jen jednu záchranu. Například, když mají jasno o postavě, vědí, kde a kdy se příběh bude odehrávat, ale došla jim inspirace a nedokáží vymyslet, co se v příběhu stane. Jednotlivé kartičky lze využívat i při minilekci. Rozdáte pouze kartičku se začátkem příběhu a děti vymyslí větu, která by mohla následovat. To samé uděláte ve skupince, kdy každý žák vymyslí další větu tak, aby příběh dával smysl. Lekci pak můžete ukončit nebo se věty stanou začátkem příběhu všech dětí ve skupince. Nápovědy lze různě kombinovat, nemusí hned vznikat příběh, ze začátku jde pouze o ústní projev a děti se mohou navzájem inspirovat. Každé z dětí sI vezme jednu kartičku z kupičky KDO (kdo vystupuje v příběhu) a domyslí například CO (co se v příběhu stane). V začátcích postačí dvě, tři věty. Podobně můžete pracovat i s dalšími kartičkami KDO, CO, KDE, KDY a různě kombinovat.
UUCZ-313089
Český jazyk>Ostatní>ZŠ – 1. STUPEŇ
40.00