- 2x mapa příběhu (kdo, co kde, kdy)
- 24 vět, kterými mohou příběhy začínat
- kartičky s vodítky k jednotlivým částem příběhu
- KDO - 48 možností, kdo v příběhu vystupuje
- CO - 36 možností, co se v příběhu stane
- KDE - 48 možností, kde se příběh odehrává
- KDY - 36 možností, kdy se příběh odehrává
- 5x prázdné šablony k vlastnímu doplnění (kdo, co, kde, kdy a začátky příběhu)
popis využití
- Ve třídě mohou být centra psaní, kam si děti chodí pro nápovědy, pokud si s příběhem neví rady. Před samostatným psaním si vytáhnou od každého jednu kartičku a snaží se z nich vymyslet příběh. Mohou využít i jen jednu záchranu. Například, když mají jasno o postavě, vědí, kde a kdy se příběh bude odehrávat, ale došla jim inspirace a nedokáží vymyslet, co se v příběhu stane.
- Jednotlivé kartičky lze využívat i při minilekci. Rozdáte pouze kartičku se začátkem příběhu a děti vymyslí větu, která by mohla následovat. To samé uděláte ve skupince, kdy každý žák vymyslí další větu tak, aby příběh dával smysl. Lekci pak můžete ukončit nebo se věty stanou začátkem příběhu všech dětí ve skupince.
- Nápovědy lze různě kombinovat, nemusí hned vznikat příběh, ze začátku jde pouze o ústní projev a děti se mohou navzájem inspirovat.
- Každé z dětí sI vezme jednu kartičku z kupičky KDO (kdo vystupuje v příběhu) a domyslí například CO (co se v příběhu stane). V začátcích postačí dvě, tři věty.
- Podobně můžete pracovat i s dalšími kartičkami KDO, CO, KDE, KDY a různě kombinovat.