DÍLNY PSANÍ - zavádění minilekcí

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
25
Velikost: 9.71 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
23. 5. 2023
Sdílet:
  • 2x mapa příběhu (kdo, co kde, kdy)
  • 24 vět, kterými mohou příběhy začínat
  • kartičky s vodítky k jednotlivým částem příběhu
    • KDO - 48 možností, kdo v příběhu vystupuje
    • CO - 36 možností, co se v příběhu stane
    • KDE - 48 možností, kde se příběh odehrává
    • KDY - 36 možností, kdy se příběh odehrává
  • 5x prázdné šablony k vlastnímu doplnění (kdo, co, kde, kdy a začátky příběhu)

popis využití

  • Ve třídě mohou být centra psaní, kam si děti chodí pro nápovědy, pokud si s příběhem neví rady. Před samostatným psaním si vytáhnou od každého jednu kartičku a snaží se z nich vymyslet příběh. Mohou využít i jen jednu záchranu. Například, když mají jasno o postavě, vědí, kde a kdy se příběh bude odehrávat, ale došla jim inspirace a nedokáží vymyslet, co se v příběhu stane.
  • Jednotlivé kartičky lze využívat i při minilekci. Rozdáte pouze kartičku se začátkem příběhu a děti vymyslí větu, která by mohla následovat. To samé uděláte ve skupince, kdy každý žák vymyslí další větu tak, aby příběh dával smysl. Lekci pak můžete ukončit nebo se věty stanou začátkem příběhu všech dětí ve skupince.
  • Nápovědy lze různě kombinovat, nemusí hned vznikat příběh, ze začátku jde pouze o ústní projev a děti se mohou navzájem inspirovat.
    • Každé z dětí sI vezme jednu kartičku z kupičky KDO (kdo vystupuje v příběhu) a domyslí například CO (co se v příběhu stane). V začátcích postačí dvě, tři věty.
    • Podobně můžete pracovat i s dalšími kartičkami KDO, CO, KDE, KDY a různě kombinovat.

Další produkty od autora Zuzana Mokrá (Štěpánková)

310762
Český jazyk
5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
co materiál obsahuje Průřez učiva pátého ročníku - český jazyk. Průřez učiva pátého ročníku - matematika, geometrie
45.00 Kč
310752
Český jazyk
3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
co materiál obsahuje Průřez učiva třetího ročníku - český jazyk. Průřez učiva třetího ročníku - matematika. popis
45.00 Kč
312413
Matematika
1., 2.
Ostatní
Matematická hra hrací plán 72 kartiček s příklady (+ - celé desítky) 80 kartiček s příklady (+ - bez přechodu přes
25.00 Kč
821652
Český jazyk - čtení
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
DOČTENO - Naučte žáky psát recenze na knihy. Nechte je, ať se učí od sebe navzájem, ať nakouknou k ostatním. Učte je
30.00 Kč
DÍLNY PSANÍ - zavádění minilekcí DÍLNY PSANÍ - zavádění minilekcí
2x mapa příběhu (kdo, co kde, kdy) 24 vět, kterými mohou příběhy začínat kartičky s vodítky k jednotlivým částem příběhu KDO - 48 možností, kdo v příběhu vystupuje CO - 36 možností, co se v příběhu stane KDE - 48 možností, kde se příběh odehrává KDY - 36 možností, kdy se příběh odehrává 5x prázdné šablony k vlastnímu doplnění (kdo, co, kde, kdy a začátky příběhu) popis využití Ve třídě mohou být centra psaní, kam si děti chodí pro nápovědy, pokud si s příběhem neví rady. Před samostatným psaním si vytáhnou od každého jednu kartičku a snaží se z nich vymyslet příběh. Mohou využít i jen jednu záchranu. Například, když mají jasno o postavě, vědí, kde a kdy se příběh bude odehrávat, ale došla jim inspirace a nedokáží vymyslet, co se v příběhu stane. Jednotlivé kartičky lze využívat i při minilekci. Rozdáte pouze kartičku se začátkem příběhu a děti vymyslí větu, která by mohla následovat. To samé uděláte ve skupince, kdy každý žák vymyslí další větu tak, aby příběh dával smysl. Lekci pak můžete ukončit nebo se věty stanou začátkem příběhu všech dětí ve skupince. Nápovědy lze různě kombinovat, nemusí hned vznikat příběh, ze začátku jde pouze o ústní projev a děti se mohou navzájem inspirovat. Každé z dětí sI vezme jednu kartičku z kupičky KDO (kdo vystupuje v příběhu) a domyslí například CO (co se v příběhu stane). V začátcích postačí dvě, tři věty. Podobně můžete pracovat i s dalšími kartičkami KDO, CO, KDE, KDY a různě kombinovat.
UUCZ-313089
Český jazyk>Ostatní>ZŠ – 1. STUPEŇ
40.00