Karty pro reflexi hodiny II

Kategorie:
Počet stran:
21
Velikost: 820.04 KB
Typ souboru: zip
Prodávající Materiály od Veru
Nahráno:
Naposledy upraveno:
11. 6. 2024
Sdílet:

Proč reflektovat hodiny?

Reflexe je takovou třešničkou na konci hodiny (případně aktivity). Nenásilně hodinu uzavře a vy máte velmi cennou zpětnou vazbu.

Pokud žáci své reflexe čtou nahlas, mohou ostatní upozornit na to, co je při jejich vlastním přemítání o hodině nenapadlo.

Často jsem při reflexi přítomna AHA momentu žáků, kdy si uvědomí, že se naučili víc, než bylo na první pohled zřejmé.

 

Co ve složce najdete?

Pod čísly 1–10 se skrývají karty pro reflexi hodiny. Jsou zaměřené na různé oblasti – sebehodnocení, hodnocení učitele, ověření znalostí, shrnutí, propojování s již známými znalostmi, emoční hodnocení hodiny a další.

Každá karta je ve dvou variantách. Pdf soubor určený pro okamžitý tisk a obrázky, pokud byste potřebovali jinou velikost.

 

Jak s kartami pracovat?

a) Práce s jednou kartou

Vyberte si jednu z karet podle toho, co chcete na konci hodiny ověřovat.

Mějte pro každého žáka jednu kartu, na konci hodiny jim je rozdejte. Buďto si je mohou nalepit do sešitu, nebo si je vyberte jako „propustku”, když budou odcházet ze třídy.

Karty můžete použít i jako pouhou inspiraci. Vyberte si některou z otázek a položte ji „do placu” na konci hodiny. Vyvolejte poté několik žáků, aby vám otázku zodpověděli.

b) Práce se všemi kartami

Všechny karty rozstříhejte a dejte do pytlíčku.

Žáci si poté kartu losují. Buďto mohou vylosovat jednu náhodnou kartu pro celou třídu, nebo si každý vylosuje svoji vlastní.

Následně nahlas odpovídají na otázku položenou na kartě.

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ a SŠ.

Další produkty od autora Materiály od Veru

86578
Biologie
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Proč reflektovat hodiny? Reflexe je takovou třešničkou na konci hodiny (případně aktivity). Nenásilně hodinu uzavře a vy
25.00 Kč
745857
Anglický jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Proč jsem materiál vytvořila? Často mi dělá potíž hodinu uzavřít - vměstnat do pouhých 45 minut ucelený obsah plný
25.00 Kč
499097
Český jazyk
Skládačky
Trimino je vhodná aktivita jak pro evokaci – vybavení si informací z předchozích hodin, tak pro reflexi – kolik si toho
25.00 Kč
257401
Český jazyk - literatura
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál je zaměřený na procvičování autorů světové literatury 19. století, kteří jsou v požadavcích k didaktickému
25.00 Kč
Karty pro reflexi hodiny II Karty pro reflexi hodiny II
Proč reflektovat hodiny? Reflexe je takovou třešničkou na konci hodiny (případně aktivity). Nenásilně hodinu uzavře a vy máte velmi cennou zpětnou vazbu. Pokud žáci své reflexe čtou nahlas, mohou ostatní upozornit na to, co je při jejich vlastním přemítání o hodině nenapadlo. Často jsem při reflexi přítomna AHA momentu žáků, kdy si uvědomí, že se naučili víc, než bylo na první pohled zřejmé.   Co ve složce najdete? Pod čísly 1–10 se skrývají karty pro reflexi hodiny. Jsou zaměřené na různé oblasti – sebehodnocení, hodnocení učitele, ověření znalostí, shrnutí, propojování s již známými znalostmi, emoční hodnocení hodiny a další. Každá karta je ve dvou variantách. Pdf soubor určený pro okamžitý tisk a obrázky, pokud byste potřebovali jinou velikost.   Jak s kartami pracovat? a) Práce s jednou kartou Vyberte si jednu z karet podle toho, co chcete na konci hodiny ověřovat. Mějte pro každého žáka jednu kartu, na konci hodiny jim je rozdejte. Buďto si je mohou nalepit do sešitu, nebo si je vyberte jako „propustku”, když budou odcházet ze třídy. Karty můžete použít i jako pouhou inspiraci. Vyberte si některou z otázek a položte ji „do placu” na konci hodiny. Vyvolejte poté několik žáků, aby vám otázku zodpověděli. b) Práce se všemi kartami Všechny karty rozstříhejte a dejte do pytlíčku. Žáci si poté kartu losují. Buďto mohou vylosovat jednu náhodnou kartu pro celou třídu, nebo si každý vylosuje svoji vlastní. Následně nahlas odpovídají na otázku položenou na kartě. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ a SŠ.
UUCZ-105060
Český jazyk>Dějepis>Nezařazené k předmětu>Ostatní>5.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📝 Sebehodnocení
25.00