Tento soubor pracovních listů slouží jako netradiční a zábavná forma reflexe školního roku a předmětů, která je blízká dnešním žákům díky inspiraci světem sociálních sítí a aplikací.
Žáci mají možnost ohlédnout se za uplynulým rokem, zaznamenat si své zážitky, pocity i školní "highlighty" a zároveň nahlédnout do pohledů svých spolužáků. Aktivity rozvíjejí sebereflexi, vyjadřování vlastních názorů a podporují pozitivní klima ve třídě.
Materiál je určen pro žáky 1. i 2. stupně ZŠ.
Co materiál obsahuje:
Strana 1 – Můj školní profil
– Žák vytvoří vlastní fiktivní „profil“ podobný sociálním sítím:
- profilové foto (nakreslí nebo nalepí)
- bio: stručné „O mně jako školákovi“
- highlighty (nejlepší momenty školního roku) - nakreslí nebo popíše
- reakce - vzkazy a komentáře od spolužáků nebo učitele
Strana 2 a 3 – Moje školní "story" (Instagram)
– druhá a třetí strana je stylizovaná jako příspěvek na Instagramu.
Žáci zde nakreslí nebo napíší svůj „nejlepší moment“ ze školního roku formou „stories“.
Strana 4 a 5– Recenze aplikace: MŮJ ŠKOLNÍ ROK 2024/2025 nebo ŠKOLNÍ PŘEDMĚT
Stylizováno jako hodnocení aplikace (Google Play):
- počet hvězdiček
- co se povedlo a co by „v nové verzi“ mohlo být lepší
- nejlepší „funkce“ roku/předmětu
- doporučení ročníku/předmětu ostatním