Schovaná města

Téma:
Počet stran:
15
Velikost: 918.39 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 2. 2024
Sdílet:

SCHOVANÁ MĚSTA

Ve větách se schovávají česká města.

Jejich hledáním cvičíme postřeh, trénujeme soustředění.

Soubor obsahuje 30 autorských vět a v nich ukrytých 30 českých měst. Ke každé větě nabízí řešení.

Součástí souboru je slepá mapa ČR s předpřipravenými kroužky, do kterých žáci zapíší nalezená města.

I zde je k dispozici řešení.

 

 Metodické poznámky

 

1.    Žáci hledají česká města, která se schovávají v zadaných větách.

 

2.    Věty v zadání a také v řešení jsou očíslované a připravené v podobě kartiček i v podobě pouhého textu.

 

3.    Města jsou ve větách kvůli schování s malými písmeny na začátku. Upozorníme žáky, že se názvy měst ovšem píší  s velkými písmeny.

 

4.    Věty můžeme vytisknout pro každého žáka. V tomto případě žáci mohou názvy měst v textu podtrhnout a v ideálním případě si je pod danou větu přepsat, tentokrát již s velkým písmenem na začátku.

 

5.    Vhodnou variantou je věty vytisknout jen několikrát, rozstřihat je, položit je na přístupné místo ve třídě. Žáci si jednotlivě chodí k větám, vybírají si vždy jednu jakoukoliv větu, kterou si odnesou do lavice. V ní najdou dané město. Do sešitu si napíší číslo vybrané věty a řešení (název města s velkým písmenem na začátku). Větu vrátí zpět a vezmou si další. Tím umožníme žákům pracovat jejich vlastním tempem. Pohyb po třídě je pro žáky vítanou relaxací.

 

6.    Jako zpětnou vazbu a kontrolu můžeme na vybraná místa ve třídě vyvěsit vytištěná správná řešení, kam si žáci mohou během aktivity zajít. Nebo promítneme na závěr této části aktivity řešení na tabuli.

 

7.    Pomocí atlasu České republiky necháme žáky zakreslit do kroužků ve slepé mapě čísla, která odpovídají jednotlivým městům. Každé město má to číslo věty, ve které bylo nalezeno.

 

8.    Ke kontrole využijeme připravené řešení.

 

Pravidla

 

1.    Při hledání měst ve větách se postupuje vždy zleva doprava. Čárky mezi slovy při hledání měst nerespektujeme.

 

2.    Pokud zadáváme tento druh práce poprvé, je dobré společně ukázat postup, abychom zajistili, že všichni zadání porozuměli.

 

Obsah samotného materiálu

 

·       Zadání pro žáky - očíslované věty v podobě kartiček (str. 3 – 5)

·       Řešení - očíslované věty v podobě kartiček (str. 6 – 8)

·       Zadání pro žáky – očíslované prosté věty  (str. 9 – 10)

·       Řešení - očíslované prosté věty (str. 11 – 12)

·       Očíslovaný seznam hledaných měst (str. 13)

·       Slepá mapa ČR s předpřipravenými kroužky (str. 14)

·       Slepá mapa ČR s řešením (str. 15)

       

 

 

Lze vytisknout jako brožuru.

Další produkty od autora Zdeněk Kóňa

470687
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Postřehovky
Ve větách se ukrývají živočichové. Jejich hledáním cvičíme postřeh, trénujeme soustředění. Soubor obsahuje 36 autorských
30.00 Kč
450900
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., SŠ
Postřehovky
Uvnitř některých slov se skrývají další slova. Může jich být překvapivě dost. Jejich hledáním si cvičíme postřeh
30.00 Kč
561412
Český jazyk - čtení
5., 6., 7., 8., 9.
Postřehovky
1. Žáci hledají příslovce, která jsou (zatím) neobjevená ve 36 autorských větách. 2. Věty v zadání a také v řešení jsou
30.00 Kč
517773
Český jazyk
5., 6., 7., 8.
Postřehovky
ZTRACENÁ JMÉNA Ve větách se ztratila osobní jména. Jejich nalézáním cvičíme postřeh, trénujeme soustředění. Soubor
30.00 Kč
Schovaná města Schovaná města
SCHOVANÁ MĚSTA Ve větách se schovávají česká města. Jejich hledáním cvičíme postřeh, trénujeme soustředění. Soubor obsahuje 30 autorských vět a v nich ukrytých 30 českých měst. Ke každé větě nabízí řešení. Součástí souboru je slepá mapa ČR s předpřipravenými kroužky, do kterých žáci zapíší nalezená města. I zde je k dispozici řešení.    Metodické poznámky   1.    Žáci hledají česká města, která se schovávají v zadaných větách.   2.    Věty v zadání a také v řešení jsou očíslované a připravené v podobě kartiček i v podobě pouhého textu.   3.    Města jsou ve větách kvůli schování s malými písmeny na začátku. Upozorníme žáky, že se názvy měst ovšem píší  s velkými písmeny.   4.    Věty můžeme vytisknout pro každého žáka. V tomto případě žáci mohou názvy měst v textu podtrhnout a v ideálním případě si je pod danou větu přepsat, tentokrát již s velkým písmenem na začátku.   5.    Vhodnou variantou je věty vytisknout jen několikrát, rozstřihat je, položit je na přístupné místo ve třídě. Žáci si jednotlivě chodí k větám, vybírají si vždy jednu jakoukoliv větu, kterou si odnesou do lavice. V ní najdou dané město. Do sešitu si napíší číslo vybrané věty a řešení (název města s velkým písmenem na začátku). Větu vrátí zpět a vezmou si další. Tím umožníme žákům pracovat jejich vlastním tempem. Pohyb po třídě je pro žáky vítanou relaxací.   6.    Jako zpětnou vazbu a kontrolu můžeme na vybraná místa ve třídě vyvěsit vytištěná správná řešení, kam si žáci mohou během aktivity zajít. Nebo promítneme na závěr této části aktivity řešení na tabuli.   7.    Pomocí atlasu České republiky necháme žáky zakreslit do kroužků ve slepé mapě čísla, která odpovídají jednotlivým městům. Každé město má to číslo věty, ve které bylo nalezeno.   8.    Ke kontrole využijeme připravené řešení.   Pravidla   1.    Při hledání měst ve větách se postupuje vždy zleva doprava. Čárky mezi slovy při hledání měst nerespektujeme.   2.    Pokud zadáváme tento druh práce poprvé, je dobré společně ukázat postup, abychom zajistili, že všichni zadání porozuměli.   Obsah samotného materiálu   ·       Zadání pro žáky - očíslované věty v podobě kartiček (str. 3 – 5) ·       Řešení - očíslované věty v podobě kartiček (str. 6 – 8) ·       Zadání pro žáky – očíslované prosté věty  (str. 9 – 10) ·       Řešení - očíslované prosté věty (str. 11 – 12) ·       Očíslovaný seznam hledaných měst (str. 13) ·       Slepá mapa ČR s předpřipravenými kroužky (str. 14) ·       Slepá mapa ČR s řešením (str. 15)             Lze vytisknout jako brožuru.
UUCZ-506412
Český jazyk>Vlastivěda>Zeměpis>Postřehovky>Pracovní listy>5.>6.>7.>8.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Šifry
30.00