Jedná se o učební materiál pro 2. stupeň ZŠ naplňující kompetence k učení a řešení problému. Žáci se pomocí předloženého materiálu učí kultivovaně a výstižně dorozumívat, přičemž užívají jazykové prostředky vhodné pro danou komunikační situaci (RVP ČJL-9-1-04). Žáci se učí tvořit koherentní text s dodržováním pravidel mezivětného navazování (RVP ČJL-9-1-09). Žáci uspořádají části textu tak, aby byla dodržena logická návaznost a dějová posloupnost, tvoří souvislý a srozumitelný text, v němž se svou myšlenkou nebo pocitem a s vlastním záměrem osloví adresáta, kterého si sami zvolí. Délku textu přizpůsobí potřebě svého sdělení (RVP ČJL-9-1-09).
Potřebujete žáky rozepsat, nebo rychle vymyslet něco na suplovanou hodinu? Vytáhněte ze šuplíku slohové rozcvičky, vyberte jedno z témat, nechte žáky chvíli tvořit a pak už se jen pobavte nad výslednými pracemi.
Materiál slouží zejména k promítnutí na tabuli, ale můžete si ho i vytisknout a dát každému žákovi vylosovat jiné téma (pak postačí tisk 2 na 1, abyste neměli zbytečně velké kartičky). Pokud vám na konci hodiny zbyde čas, můžete vyhlásit soutěž o nejvtipnější / nejšílenější / nejreálnější nápad.