6 aktivit určených do hodin slohu, když se věnujeme vypravování.
- Od úkolu k úkolu - spolupráce žáků na tvorbě příběhu
- Sestav vypravování, kde bude 5 slov z papírku
- Vypravování s vylosovanou postavou
- Vypravování na základě první a poslední věty
- Příběh stokoruny - kartičky odkud kam cestovala
- Lidové písničky - vymysli, jaký příběh provázel jejich vznik
- navíc list na uspořádání informací před psaním
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-1-09 uspořádá informace v textu s ohledem na jeho účel, vytvoří koherentní text s dodržováním pravidel mezivětného navazování ČJL-9-1-10 využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů