Jednoduchý materiál, na kterém si žáci ujasní, co mají psát, když je zadáno... postup vyprávěcí, popisný apod.
První list obsahuje ukázky slohových postupů, žáci vybírají, o jaký slohový postup se jedná.
Na dalších listech jsou úkoly pro žáky – žáci si vylosují daný slohový postup na jedno slovo, napíšou krátký text. Ostatní spolužáci určují slohový postup.
U hlemýždě jsou slova, která musí žák použít (je to forma nápovědy), u zbylých třech nejsou. Víc slov jsem nedávala, myslím, že by se nevyužily.
Přidávám zvětšené obrázky, kdyby chtěli žáci vystavit práce na nástěnce nebo nalepit na plakát.
Pokud by žáci nevěděli, co psát, přidávám tabulku slohových útvarů.
Materiál samozřejmě neslouží k tomu, aby se žáci učili třídit slohové útvary, ale aby si uvědomovali, co mají napsat, když dostanou zadaný útvar nebo slohový postup. Často se mi stává, že žáci zaměňují popis a vyprávění apod. Tímto by si měli uvědomit rozdíly.
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-1-09 uspořádá informace v textu s ohledem na jeho účel, vytvoří koherentní text s dodržováním pravidel mezivětného navazování