Vymysli tři otázky

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
22
Velikost: 733.37 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Eva Šidelková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 12. 2023
Sdílet:

Materiál obsahuje 10 textů z historie. Žáci si vyberou text, nastudují informace, vymyslí tři otázky pro spolužáky.

Potom si vzájemně ve skupince představují své texty a kladou otázky.

Pokud pracujeme jen ve dvojici, aktivita zabere 15 minut. Pokud ve čtveřicích, zabere delší čas. Hodí se do dějepisu, do češtiny, na suplované hodiny.  Žáky baví - mají možnost volby textu, čtou, mluví, pracují společně.

Není jen do jedné hodiny, materiál se může používat v jedné třídě opakovaně - dokud má žák možnost volby nového textu a dokud má možnost potkat se se spolužákem, který má text, který ještě nezná.

Dva texty jsou kratší - pro žáky, kteří potřebují více času na práci s textem.

TÉMATA TEXTŮ:

  1. Jak zemřel Jan Lucemburský
  2. Jak dopadla bitva u Kresčaku?                                 
  3. Kdo bojoval v bitvě u Lipan?
  4. Kdo a kdy založil Staroměstskou radnici?
  5. Karel I. Veliký, byl veliký?
  6. Co víme, a co nevíme o Sámovi?
  7. Odkdy lidé využívali holuby k doručování dopisů?
  8. Po čem vonělo středověké město?
  9. Jak přišel Václav I. o oko?                                        
  10. Setkal se Karel IV. se svou matkou, když se vrátil do Čech?
  11. Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla

  12. Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla

Při práci není podmínkou udělat perfektní výtah informací, proto mají šanci i žáci, kteří se teprve učí zpracovávat informace. Mají za úkol vybrat zajímavé informace, to se každému podaří.

Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla

Další produkty od autora Eva Šidelková

55375
Český jazyk
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
5 textů, ve kterých žáci hledají 3 nesprávné informace (například se postava jmenuje Jana, níže Petra apod.). Texty
40.00 Kč
517461
Český jazyk
5., 6., 7.
Pracovní listy
Cílem aktivit je naučit žáky, aby si všímaly dělení textu na úvod - zápletku - vyvrcholení - rozuzlení - závěr. Když to
34.00 Kč
64353
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Oblíbená hra pro mladší i starší žáky. Žáci obcházejí jednotlivá stanoviště, hledají chybně napsaná slova. Správnou
55.00 Kč
275117
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Listy žáci vyplňují přímo ve výuce namísto zápisů do čtenářského deníku. - navrhnou obálku knihy - 5 typů hodnocení - v
30.00 Kč
Vymysli tři otázky Vymysli tři otázky
Materiál obsahuje 10 textů z historie. Žáci si vyberou text, nastudují informace, vymyslí tři otázky pro spolužáky. Potom si vzájemně ve skupince představují své texty a kladou otázky. Pokud pracujeme jen ve dvojici, aktivita zabere 15 minut. Pokud ve čtveřicích, zabere delší čas. Hodí se do dějepisu, do češtiny, na suplované hodiny.  Žáky baví - mají možnost volby textu, čtou, mluví, pracují společně. Není jen do jedné hodiny, materiál se může používat v jedné třídě opakovaně - dokud má žák možnost volby nového textu a dokud má možnost potkat se se spolužákem, který má text, který ještě nezná. Dva texty jsou kratší - pro žáky, kteří potřebují více času na práci s textem.TÉMATA TEXTŮ:Jak zemřel Jan LucemburskýJak dopadla bitva u Kresčaku?                                 Kdo bojoval v bitvě u Lipan?Kdo a kdy založil Staroměstskou radnici?Karel I. Veliký, byl veliký?Co víme, a co nevíme o Sámovi?Odkdy lidé využívali holuby k doručování dopisů?Po čem vonělo středověké město?Jak přišel Václav I. o oko?                                        Setkal se Karel IV. se svou matkou, když se vrátil do Čech?Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl dílaPři práci není podmínkou udělat perfektní výtah informací, proto mají šanci i žáci, kteří se teprve učí zpracovávat informace. Mají za úkol vybrat zajímavé informace, to se každému podaří.Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla
UUCZ-138424
Český jazyk>Dějepis>Pracovní listy>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
31.98