Vymysli tři otázky

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
22
Velikost: 733.37 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Eva Šidelková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 12. 2023
Sdílet:

Materiál obsahuje 10 textů z historie. Žáci si vyberou text, nastudují informace, vymyslí tři otázky pro spolužáky.

Potom si vzájemně ve skupince představují své texty a kladou otázky.

Pokud pracujeme jen ve dvojici, aktivita zabere 15 minut. Pokud ve čtveřicích, zabere delší čas. Hodí se do dějepisu, do češtiny, na suplované hodiny.  Žáky baví - mají možnost volby textu, čtou, mluví, pracují společně.

Není jen do jedné hodiny, materiál se může používat v jedné třídě opakovaně - dokud má žák možnost volby nového textu a dokud má možnost potkat se se spolužákem, který má text, který ještě nezná.

Dva texty jsou kratší - pro žáky, kteří potřebují více času na práci s textem.

TÉMATA TEXTŮ:

  1. Jak zemřel Jan Lucemburský
  2. Jak dopadla bitva u Kresčaku?                                 
  3. Kdo bojoval v bitvě u Lipan?
  4. Kdo a kdy založil Staroměstskou radnici?
  5. Karel I. Veliký, byl veliký?
  6. Co víme, a co nevíme o Sámovi?
  7. Odkdy lidé využívali holuby k doručování dopisů?
  8. Po čem vonělo středověké město?
  9. Jak přišel Václav I. o oko?                                        
  10. Setkal se Karel IV. se svou matkou, když se vrátil do Čech?
  11. Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla

  12. Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla

Při práci není podmínkou udělat perfektní výtah informací, proto mají šanci i žáci, kteří se teprve učí zpracovávat informace. Mají za úkol vybrat zajímavé informace, to se každému podaří.

Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla

Další produkty od autora Eva Šidelková

883257
Český jazyk - literatura
Didaktické hry
42 kartiček na opakování literatury období klasicismu, osvícenství a preromantismu. Žáci si posílají kartičky, zapisují
38.00 Kč
56496
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9.
Pracovní listy
Materiál obsahuje pracovní listy s jednoduchými úkoly, je vhodný k připomenutí státního svátku, nebo do vlastivědy
55.00 Kč
280687
Český jazyk
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál slouží k rozvíjení čtenářské gramotnosti u mladších žáků. Obsahuje 6 sad po 6 kartách. Děti vybírají ze třech
45.00 Kč
766516
Český jazyk - čtení
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
8 pracovních listů na moderní knížky pro děti. Každý si vybere podle svého uvážení (tisknu vždy dvě knížky na list
35.00 Kč
Vymysli tři otázky Vymysli tři otázky
Materiál obsahuje 10 textů z historie. Žáci si vyberou text, nastudují informace, vymyslí tři otázky pro spolužáky. Potom si vzájemně ve skupince představují své texty a kladou otázky. Pokud pracujeme jen ve dvojici, aktivita zabere 15 minut. Pokud ve čtveřicích, zabere delší čas. Hodí se do dějepisu, do češtiny, na suplované hodiny.  Žáky baví - mají možnost volby textu, čtou, mluví, pracují společně. Není jen do jedné hodiny, materiál se může používat v jedné třídě opakovaně - dokud má žák možnost volby nového textu a dokud má možnost potkat se se spolužákem, který má text, který ještě nezná. Dva texty jsou kratší - pro žáky, kteří potřebují více času na práci s textem.TÉMATA TEXTŮ:Jak zemřel Jan LucemburskýJak dopadla bitva u Kresčaku?                                 Kdo bojoval v bitvě u Lipan?Kdo a kdy založil Staroměstskou radnici?Karel I. Veliký, byl veliký?Co víme, a co nevíme o Sámovi?Odkdy lidé využívali holuby k doručování dopisů?Po čem vonělo středověké město?Jak přišel Václav I. o oko?                                        Setkal se Karel IV. se svou matkou, když se vrátil do Čech?Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl dílaPři práci není podmínkou udělat perfektní výtah informací, proto mají šanci i žáci, kteří se teprve učí zpracovávat informace. Mají za úkol vybrat zajímavé informace, to se každému podaří.Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla
UUCZ-138424
Český jazyk>Dějepis>Pracovní listy>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
31.98