Materiál obsahuje 10 textů z historie. Žáci si vyberou text, nastudují informace, vymyslí tři otázky pro spolužáky.
Potom si vzájemně ve skupince představují své texty a kladou otázky.
Pokud pracujeme jen ve dvojici, aktivita zabere 15 minut. Pokud ve čtveřicích, zabere delší čas. Hodí se do dějepisu, do češtiny, na suplované hodiny. Žáky baví - mají možnost volby textu, čtou, mluví, pracují společně.
Není jen do jedné hodiny, materiál se může používat v jedné třídě opakovaně - dokud má žák možnost volby nového textu a dokud má možnost potkat se se spolužákem, který má text, který ještě nezná.
Dva texty jsou kratší - pro žáky, kteří potřebují více času na práci s textem.
TÉMATA TEXTŮ:
- Jak zemřel Jan Lucemburský
- Jak dopadla bitva u Kresčaku?
- Kdo bojoval v bitvě u Lipan?
- Kdo a kdy založil Staroměstskou radnici?
- Karel I. Veliký, byl veliký?
- Co víme, a co nevíme o Sámovi?
- Odkdy lidé využívali holuby k doručování dopisů?
- Po čem vonělo středověké město?
- Jak přišel Václav I. o oko?
- Setkal se Karel IV. se svou matkou, když se vrátil do Čech?
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla
Při práci není podmínkou udělat perfektní výtah informací, proto mají šanci i žáci, kteří se teprve učí zpracovávat informace. Mají za úkol vybrat zajímavé informace, to se každému podaří.
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla