Zkratky - obohacování slovní zásoby

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 370.43 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kabinet českopisu
Nahráno:
Naposledy upraveno:
31. 7. 2025
Sdílet:

Obsah materiálu:

1) metodika

2) texty se zkratkami a bez zkratek k porovnání

4) oboustranný pracovní list

5) řešení pracovního listu

Práce s materiálem:

1) Žáci si přečtou oba texty. Mohou se hned na úvod pokusit popsat rozdíly mezi nimi. Mohou mluvit o tom, jak na ně oba texty působí, jak by je napsali oni sami apod.

2) Žáci vyplní pracovní list:

a) První úkol je zaměřen na seznámení s textem, jeho formou a účelem.

b) Ve druhém úkolu žáci vypisují zkratky a jejich významy z obou textů. Nevypisují zkratková slova, protože ta se v textech nezměnila. Měli by dojít k závěru, jak se text změnil a k čemu tedy zkratky slouží.

c) Žáci se pokusí vypsat zkratková slova. V tomto případě pravděpodobně využijí internetové vyhledávání nebo pomoc učitele.

d) Žáci se pokusí rozdělit slova podle kritéria, které jim připadá nejvhodnější. Měli by dojít k tomu, že se liší především způsobem zápisu.

+ návrh k E-U-R hodině

Další produkty od autora Kabinet českopisu

923579
Nezařazené k předmětu
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Velký rozvrh obsahuje jednotlivé kartičky předmětů v elegantním černobílém provedení, které jsou určeny k rozstřihání a
45.00 Kč
930471
Český jazyk
6., 7., 8., 9.
Pracovní listy
Balíček kódování spojuje tři materiály zaměřené na procvičování slovních druhů, větných členů, poměrů ve větách a druhů
100.00 Kč
924253
Nezařazené k předmětu
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pravidla třídy
Tento soubor slouží jako pomůcka pro vytvoření praktické a esteticky sjednocené výzdoby třídy. Celá sada je laděná do
80.00 Kč
921751
Dějepis
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Lekce je založena na kooperativní práci a vzájemné pozitivní závislosti. Žáci se zaměřují na jednotlivé cestovatele a
50.00 Kč
Zkratky - obohacování slovní zásoby Zkratky - obohacování slovní zásoby
Obsah materiálu:1) metodika2) texty se zkratkami a bez zkratek k porovnání4) oboustranný pracovní list5) řešení pracovního listuPráce s materiálem:1) Žáci si přečtou oba texty. Mohou se hned na úvod pokusit popsat rozdíly mezi nimi. Mohou mluvit o tom, jak na ně oba texty působí, jak by je napsali oni sami apod.2) Žáci vyplní pracovní list:a) První úkol je zaměřen na seznámení s textem, jeho formou a účelem.b) Ve druhém úkolu žáci vypisují zkratky a jejich významy z obou textů. Nevypisují zkratková slova, protože ta se v textech nezměnila. Měli by dojít k závěru, jak se text změnil a k čemu tedy zkratky slouží.c) Žáci se pokusí vypsat zkratková slova. V tomto případě pravděpodobně využijí internetové vyhledávání nebo pomoc učitele.d) Žáci se pokusí rozdělit slova podle kritéria, které jim připadá nejvhodnější. Měli by dojít k tomu, že se liší především způsobem zápisu.+ návrh k E-U-R hodině
UUCZ-921725
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>6.>7.>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00