Zkratky - obohacování slovní zásoby

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 370.43 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kabinet českopisu
Nahráno:
Naposledy upraveno:
31. 7. 2025
Sdílet:

Obsah materiálu:

1) metodika

2) texty se zkratkami a bez zkratek k porovnání

4) oboustranný pracovní list

5) řešení pracovního listu

Práce s materiálem:

1) Žáci si přečtou oba texty. Mohou se hned na úvod pokusit popsat rozdíly mezi nimi. Mohou mluvit o tom, jak na ně oba texty působí, jak by je napsali oni sami apod.

2) Žáci vyplní pracovní list:

a) První úkol je zaměřen na seznámení s textem, jeho formou a účelem.

b) Ve druhém úkolu žáci vypisují zkratky a jejich významy z obou textů. Nevypisují zkratková slova, protože ta se v textech nezměnila. Měli by dojít k závěru, jak se text změnil a k čemu tedy zkratky slouží.

c) Žáci se pokusí vypsat zkratková slova. V tomto případě pravděpodobně využijí internetové vyhledávání nebo pomoc učitele.

d) Žáci se pokusí rozdělit slova podle kritéria, které jim připadá nejvhodnější. Měli by dojít k tomu, že se liší především způsobem zápisu.

+ návrh k E-U-R hodině

Další produkty od autora Kabinet českopisu

980706
Dějepis
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Kooperativní práce s textem, při níž žáci zkoumají různé pohledy na sv. Václava v dějinách. Porovnávají, jak byl líčen
40.00 Kč
921732
Český jazyk
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento pracovní list je určen pro druhý stupeň základní školy, a to především pro 8. ročník. Pracovní list pracuje s
30.00 Kč
921684
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cíle aktivity: Žáci rozlišují názor a fakt v psaném textu. Uvědomují si, že různí lidé mohou mít různý názor – a že je v
35.00 Kč
930396
Český jazyk
5., 6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Připravila jsem pro vás hravou aktivitu, která žákům pomůže upevnit znalosti z oblasti tvarosloví. Zaměřuje se na
37.00 Kč
Zkratky - obohacování slovní zásoby Zkratky - obohacování slovní zásoby
Obsah materiálu:1) metodika2) texty se zkratkami a bez zkratek k porovnání4) oboustranný pracovní list5) řešení pracovního listuPráce s materiálem:1) Žáci si přečtou oba texty. Mohou se hned na úvod pokusit popsat rozdíly mezi nimi. Mohou mluvit o tom, jak na ně oba texty působí, jak by je napsali oni sami apod.2) Žáci vyplní pracovní list:a) První úkol je zaměřen na seznámení s textem, jeho formou a účelem.b) Ve druhém úkolu žáci vypisují zkratky a jejich významy z obou textů. Nevypisují zkratková slova, protože ta se v textech nezměnila. Měli by dojít k závěru, jak se text změnil a k čemu tedy zkratky slouží.c) Žáci se pokusí vypsat zkratková slova. V tomto případě pravděpodobně využijí internetové vyhledávání nebo pomoc učitele.d) Žáci se pokusí rozdělit slova podle kritéria, které jim připadá nejvhodnější. Měli by dojít k tomu, že se liší především způsobem zápisu.+ návrh k E-U-R hodině
UUCZ-921725
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>6.>7.>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00