Zkratky - obohacování slovní zásoby

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 370.43 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Markéta Pomijová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
31. 7. 2025
Sdílet:

Obsah materiálu:

1) metodika

2) texty se zkratkami a bez zkratek k porovnání

4) oboustranný pracovní list

5) řešení pracovního listu

Práce s materiálem:

1) Žáci si přečtou oba texty. Mohou se hned na úvod pokusit popsat rozdíly mezi nimi. Mohou mluvit o tom, jak na ně oba texty působí, jak by je napsali oni sami apod.

2) Žáci vyplní pracovní list:

a) První úkol je zaměřen na seznámení s textem, jeho formou a účelem.

b) Ve druhém úkolu žáci vypisují zkratky a jejich významy z obou textů. Nevypisují zkratková slova, protože ta se v textech nezměnila. Měli by dojít k závěru, jak se text změnil a k čemu tedy zkratky slouží.

c) Žáci se pokusí vypsat zkratková slova. V tomto případě pravděpodobně využijí internetové vyhledávání nebo pomoc učitele.

d) Žáci se pokusí rozdělit slova podle kritéria, které jim připadá nejvhodnější. Měli by dojít k tomu, že se liší především způsobem zápisu.

+ návrh k E-U-R hodině

Další produkty od autora Markéta Pomijová

921686
Český jazyk
6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Více o materiálu Úkolem žáků je správně určit druh vedlejší věty / poměr mezi větami (dle konkrétní verze), přičemž
45.00 Kč
921729
Dějepis
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál se zaměřuje na manželky anglického krále Jindřicha VIII. Žáci se naučí vyhledávat nejdůležitější informace z
30.00 Kč
921732
Český jazyk
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento pracovní list je určen pro druhý stupeň základní školy, a to především pro 8. ročník. Pracovní list pracuje s
30.00 Kč
921751
Dějepis
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Lekce je založena na kooperativní práci a vzájemné pozitivní závislosti. Žáci se zaměřují na jednotlivé cestovatele a
50.00 Kč
Zkratky - obohacování slovní zásoby Zkratky - obohacování slovní zásoby
Obsah materiálu:1) metodika2) texty se zkratkami a bez zkratek k porovnání4) oboustranný pracovní list5) řešení pracovního listuPráce s materiálem:1) Žáci si přečtou oba texty. Mohou se hned na úvod pokusit popsat rozdíly mezi nimi. Mohou mluvit o tom, jak na ně oba texty působí, jak by je napsali oni sami apod.2) Žáci vyplní pracovní list:a) První úkol je zaměřen na seznámení s textem, jeho formou a účelem.b) Ve druhém úkolu žáci vypisují zkratky a jejich významy z obou textů. Nevypisují zkratková slova, protože ta se v textech nezměnila. Měli by dojít k závěru, jak se text změnil a k čemu tedy zkratky slouží.c) Žáci se pokusí vypsat zkratková slova. V tomto případě pravděpodobně využijí internetové vyhledávání nebo pomoc učitele.d) Žáci se pokusí rozdělit slova podle kritéria, které jim připadá nejvhodnější. Měli by dojít k tomu, že se liší především způsobem zápisu.+ návrh k E-U-R hodině
UUCZ-921725
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>6.>7.>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00