Zkratky - obohacování slovní zásoby

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 370.43 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kabinet českopisu
Nahráno:
Naposledy upraveno:
31. 7. 2025
Sdílet:

Obsah materiálu:

1) metodika

2) texty se zkratkami a bez zkratek k porovnání

4) oboustranný pracovní list

5) řešení pracovního listu

Práce s materiálem:

1) Žáci si přečtou oba texty. Mohou se hned na úvod pokusit popsat rozdíly mezi nimi. Mohou mluvit o tom, jak na ně oba texty působí, jak by je napsali oni sami apod.

2) Žáci vyplní pracovní list:

a) První úkol je zaměřen na seznámení s textem, jeho formou a účelem.

b) Ve druhém úkolu žáci vypisují zkratky a jejich významy z obou textů. Nevypisují zkratková slova, protože ta se v textech nezměnila. Měli by dojít k závěru, jak se text změnil a k čemu tedy zkratky slouží.

c) Žáci se pokusí vypsat zkratková slova. V tomto případě pravděpodobně využijí internetové vyhledávání nebo pomoc učitele.

d) Žáci se pokusí rozdělit slova podle kritéria, které jim připadá nejvhodnější. Měli by dojít k tomu, že se liší především způsobem zápisu.

+ návrh k E-U-R hodině

Další produkty od autora Kabinet českopisu

921718
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Více o materiálu Úkolem žáků je správně určit větný člen, přičemž každému jevu odpovídá určité číslo. Žáci si jednotlivé
35.00 Kč
921753
Dějepis
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cílem lekce je na základě fiktivních textů představit žákům práci se zdroji. Žáci mohou za pomoci tabulky analyzovat
50.00 Kč
928407
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní list slouží k procvičení čtení s porozuměním a práci s odborným textem. Žáci si na základě textu o pandě velké
35.00 Kč
921684
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cíle aktivity: Žáci rozlišují názor a fakt v psaném textu. Uvědomují si, že různí lidé mohou mít různý názor – a že je v
35.00 Kč
Zkratky - obohacování slovní zásoby Zkratky - obohacování slovní zásoby
Obsah materiálu:1) metodika2) texty se zkratkami a bez zkratek k porovnání4) oboustranný pracovní list5) řešení pracovního listuPráce s materiálem:1) Žáci si přečtou oba texty. Mohou se hned na úvod pokusit popsat rozdíly mezi nimi. Mohou mluvit o tom, jak na ně oba texty působí, jak by je napsali oni sami apod.2) Žáci vyplní pracovní list:a) První úkol je zaměřen na seznámení s textem, jeho formou a účelem.b) Ve druhém úkolu žáci vypisují zkratky a jejich významy z obou textů. Nevypisují zkratková slova, protože ta se v textech nezměnila. Měli by dojít k závěru, jak se text změnil a k čemu tedy zkratky slouží.c) Žáci se pokusí vypsat zkratková slova. V tomto případě pravděpodobně využijí internetové vyhledávání nebo pomoc učitele.d) Žáci se pokusí rozdělit slova podle kritéria, které jim připadá nejvhodnější. Měli by dojít k tomu, že se liší především způsobem zápisu.+ návrh k E-U-R hodině
UUCZ-921725
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>6.>7.>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00