Vážený kolego, vážená kolegyně, set obsahuje 30 karet ve formátu problém - řešení s nejzákladnějším laboratorním nádobím do chemie, vhodné pro 8. třídu ZŠ.
JAK NA TO?
Vytiskněte si kartičky a zalaminujte. Počet setů se odvíjí od toho, jak chcete hru hrát a od početnosti Vašich tříd.
Verze s 1 setem = aktivita pro celou třídu. Žáci sedí v kroužku, kde každý má svou kartičku. Bystřejší děti mohou mít i více kartiček, pokud je ve třídě méně žáků než je karet. Začněte s prvním problémem (označeno v materiálu jako “první problém”) a následně prvním řešením, abyste hru demonstrovali. Pokud žáci znají formát hry Já mám, kdo má? Není třeba třídu dlouze instruovat.
Verze s více sety = aktivita po dvojicích nebo malých skupinkách. Hru hrajeme tak, že každá skupinka (2-4 žáci) si rozloží balíček s kartičkami na stůl a hru hrají jako domino, tedy přiřazují k sobě např. do kroužku problém a následné řešení problému.
Pokud se rozhodnete pro verzi 1, i tak doporučuji mít setů více, například 2-3 pro případ, že nějací žáci vyrušují, abyste je mohli oddělit od třídy a mohli pracovat samostatně :).
Pokud se rozhodnete pro verzi 2, k materiálu je přiložený klíč, abyste mohli dát rychlejším žákům aktivitu ke zkontrolování a třeba jim nabídli aktivitu další mezitím, co ostatní finišují. Na mém profilu najdete další zábavné hry na procvičení tohoto tématu, například postřehovky nebo AZ kvízy. Více zde: https://www.ucitelnice.cz/adel-de/chemie-chemicke-nadobi.
S láskou a nadšením pro vzdělávání,
A. D.