Fosilní paliva

Předmět:
Počet stran:
19
Velikost: 3.4 MB
Typ souboru: zip
Prodávající ChemiBára
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 7. 2025
Sdílet:

Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku uhlovodíky. Tento materiál zahrnuje přípravu na 2-3 vyučovací hodiny.

Obsah a použití:

Materiál obsahuje:

  • úvodní prezentaci - ta obsahuje informace o tom, co jsou fosilní paliva, která fosilní paliva známe,
  • 3 zadání - ke každému fosilnímu palivu jedno (ropa, uhlí, zemní plyn)
  • 3 texty - ke každému fosilnímu palivu jedno (ropa, uhlí, zemní plyn)
  • slepé mapy ČR a světa

 

  • V úvodu vyučovací hodiny si s žáky vysvětlíme, co jsou fosilní paliva, která paliva do této skupiny řadíme, jak vznikají a proč jsou neobnovitelným zdrojem energie.
  • Dále se pak žáci rozdělí do skupin (většinou po 3-4).
  • Zadání mám od každého 2 a žáci si losují, které fosilní palivo mají ve své skupince zpracovat na čtvrtku A3.
  • Žákům vysvětlíme, že mají před sebou zadání s požadavky, jaké informace má poster obsahovat. Poster má být zároveň přehledný, vizuálně poutavý, srozumitelný.
  • Na vypracování mají dvě až tři vyučovací hodiny podle schopností žáků. Doporučuji, aby si práci ve skupině zorganizovali tak, aby každý měl jinou úlohu (jeden hledá informace, jeden píše, jeden kreslí,..).
  • Po vypracování následující vyučovací hodinu žáci prezentují, co se o svém fosilním palivu dozvěděli.

Cíl:

Cílem materiálu je, aby se žáci seznámili s učivem o fosilních palivech (ropa, uhlí, zemní plyn). Protože žáci pracují ve skupinách, trénují tak práci v týmu, organizaci práce a komunikační a prezentační dovednosti.

Další produkty od autora ChemiBára

918816
Chemie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Domino
Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku deriváty uhlovodíků. Tento
25.00 Kč
918616
Chemie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku uhlovodíky. Tento materiál
35.00 Kč
954997
Zeměpis
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Materiál obsahuje: plakáty se 7 státy západní Evropy, a to Francie, Německo, Velká Británie, Irsko, Belgie, Nizozemsko a
50.00 Kč
918804
Biologie
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je primárně určen pro žáky sedmého nebo devátého ročníku do hodin rodinné výchovy nebo výchovy ke zdraví v
35.00 Kč
Fosilní paliva Fosilní paliva
Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku uhlovodíky. Tento materiál zahrnuje přípravu na 2-3 vyučovací hodiny.Obsah a použití:Materiál obsahuje:úvodní prezentaci - ta obsahuje informace o tom, co jsou fosilní paliva, která fosilní paliva známe,3 zadání - ke každému fosilnímu palivu jedno (ropa, uhlí, zemní plyn)3 texty - ke každému fosilnímu palivu jedno (ropa, uhlí, zemní plyn)slepé mapy ČR a světa V úvodu vyučovací hodiny si s žáky vysvětlíme, co jsou fosilní paliva, která paliva do této skupiny řadíme, jak vznikají a proč jsou neobnovitelným zdrojem energie.Dále se pak žáci rozdělí do skupin (většinou po 3-4).Zadání mám od každého 2 a žáci si losují, které fosilní palivo mají ve své skupince zpracovat na čtvrtku A3.Žákům vysvětlíme, že mají před sebou zadání s požadavky, jaké informace má poster obsahovat. Poster má být zároveň přehledný, vizuálně poutavý, srozumitelný.Na vypracování mají dvě až tři vyučovací hodiny podle schopností žáků. Doporučuji, aby si práci ve skupině zorganizovali tak, aby každý měl jinou úlohu (jeden hledá informace, jeden píše, jeden kreslí,..).Po vypracování následující vyučovací hodinu žáci prezentují, co se o svém fosilním palivu dozvěděli.Cíl:Cílem materiálu je, aby se žáci seznámili s učivem o fosilních palivech (ropa, uhlí, zemní plyn). Protože žáci pracují ve skupinách, trénují tak práci v týmu, organizaci práce a komunikační a prezentační dovednosti.
UUCZ-918619
Chemie>Přípravy hodiny/lekce>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00