Fosilní paliva

Předmět:
Počet stran:
19
Velikost: 3.4 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 7. 2025
Sdílet:

Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku uhlovodíky. Tento materiál zahrnuje přípravu na 2-3 vyučovací hodiny.

Obsah a použití:

Materiál obsahuje:

  • úvodní prezentaci - ta obsahuje informace o tom, co jsou fosilní paliva, která fosilní paliva známe,
  • 3 zadání - ke každému fosilnímu palivu jedno (ropa, uhlí, zemní plyn)
  • 3 texty - ke každému fosilnímu palivu jedno (ropa, uhlí, zemní plyn)
  • slepé mapy ČR a světa

 

  • V úvodu vyučovací hodiny si s žáky vysvětlíme, co jsou fosilní paliva, která paliva do této skupiny řadíme, jak vznikají a proč jsou neobnovitelným zdrojem energie.
  • Dále se pak žáci rozdělí do skupin (většinou po 3-4).
  • Zadání mám od každého 2 a žáci si losují, které fosilní palivo mají ve své skupince zpracovat na čtvrtku A3.
  • Žákům vysvětlíme, že mají před sebou zadání s požadavky, jaké informace má poster obsahovat. Poster má být zároveň přehledný, vizuálně poutavý, srozumitelný.
  • Na vypracování mají dvě až tři vyučovací hodiny podle schopností žáků. Doporučuji, aby si práci ve skupině zorganizovali tak, aby každý měl jinou úlohu (jeden hledá informace, jeden píše, jeden kreslí,..).
  • Po vypracování následující vyučovací hodinu žáci prezentují, co se o svém fosilním palivu dozvěděli.

Cíl:

Cílem materiálu je, aby se žáci seznámili s učivem o fosilních palivech (ropa, uhlí, zemní plyn). Protože žáci pracují ve skupinách, trénují tak práci v týmu, organizaci práce a komunikační a prezentační dovednosti.

Další produkty od autora Barbora Podestátová

918238
Biologie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Tento materiál je primárně určen pro žáky 8. ročníku primárně do hodin přírodopisu v rámci tematických celků svalová
35.00 Kč
918804
Biologie
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je primárně určen pro žáky sedmého nebo devátého ročníku do hodin rodinné výchovy nebo výchovy ke zdraví v
35.00 Kč
918237
Biologie
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento materiál je primárně určen pro žáky 6. a 7. ročníku do hodin rodinné výchovy nebo výchovy ke zdraví jako opakování
35.00 Kč
918843
Biologie
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Materiál obsahuje: pět stanovišť- na každém stanovišti je krátký text, otázky a úkoly k textu, popřípadě obrázky pro
40.00 Kč
Fosilní paliva Fosilní paliva
Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku uhlovodíky. Tento materiál zahrnuje přípravu na 2-3 vyučovací hodiny.Obsah a použití:Materiál obsahuje:úvodní prezentaci - ta obsahuje informace o tom, co jsou fosilní paliva, která fosilní paliva známe,3 zadání - ke každému fosilnímu palivu jedno (ropa, uhlí, zemní plyn)3 texty - ke každému fosilnímu palivu jedno (ropa, uhlí, zemní plyn)slepé mapy ČR a světa V úvodu vyučovací hodiny si s žáky vysvětlíme, co jsou fosilní paliva, která paliva do této skupiny řadíme, jak vznikají a proč jsou neobnovitelným zdrojem energie.Dále se pak žáci rozdělí do skupin (většinou po 3-4).Zadání mám od každého 2 a žáci si losují, které fosilní palivo mají ve své skupince zpracovat na čtvrtku A3.Žákům vysvětlíme, že mají před sebou zadání s požadavky, jaké informace má poster obsahovat. Poster má být zároveň přehledný, vizuálně poutavý, srozumitelný.Na vypracování mají dvě až tři vyučovací hodiny podle schopností žáků. Doporučuji, aby si práci ve skupině zorganizovali tak, aby každý měl jinou úlohu (jeden hledá informace, jeden píše, jeden kreslí,..).Po vypracování následující vyučovací hodinu žáci prezentují, co se o svém fosilním palivu dozvěděli.Cíl:Cílem materiálu je, aby se žáci seznámili s učivem o fosilních palivech (ropa, uhlí, zemní plyn). Protože žáci pracují ve skupinách, trénují tak práci v týmu, organizaci práce a komunikační a prezentační dovednosti.
UUCZ-918619
Chemie>Přípravy hodiny/lekce>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00