Fosilní paliva

Předmět:
Počet stran:
19
Velikost: 3.4 MB
Typ souboru: zip
Prodávající ChemiBára
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 7. 2025
Sdílet:

Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku uhlovodíky. Tento materiál zahrnuje přípravu na 2-3 vyučovací hodiny.

Obsah a použití:

Materiál obsahuje:

  • úvodní prezentaci - ta obsahuje informace o tom, co jsou fosilní paliva, která fosilní paliva známe,
  • 3 zadání - ke každému fosilnímu palivu jedno (ropa, uhlí, zemní plyn)
  • 3 texty - ke každému fosilnímu palivu jedno (ropa, uhlí, zemní plyn)
  • slepé mapy ČR a světa

 

  • V úvodu vyučovací hodiny si s žáky vysvětlíme, co jsou fosilní paliva, která paliva do této skupiny řadíme, jak vznikají a proč jsou neobnovitelným zdrojem energie.
  • Dále se pak žáci rozdělí do skupin (většinou po 3-4).
  • Zadání mám od každého 2 a žáci si losují, které fosilní palivo mají ve své skupince zpracovat na čtvrtku A3.
  • Žákům vysvětlíme, že mají před sebou zadání s požadavky, jaké informace má poster obsahovat. Poster má být zároveň přehledný, vizuálně poutavý, srozumitelný.
  • Na vypracování mají dvě až tři vyučovací hodiny podle schopností žáků. Doporučuji, aby si práci ve skupině zorganizovali tak, aby každý měl jinou úlohu (jeden hledá informace, jeden píše, jeden kreslí,..).
  • Po vypracování následující vyučovací hodinu žáci prezentují, co se o svém fosilním palivu dozvěděli.

Cíl:

Cílem materiálu je, aby se žáci seznámili s učivem o fosilních palivech (ropa, uhlí, zemní plyn). Protože žáci pracují ve skupinách, trénují tak práci v týmu, organizaci práce a komunikační a prezentační dovednosti.

Další produkty od autora ChemiBára

960833
Biologie
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je primárně určen pro žáky 8. ročníku ZŠ do hodin PŘÍRODOPISU. Lze využít i v dějepise pro 6. třídu. Tento
50.00 Kč
916340
Biologie
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento materiál na téma Vitaminy a minerály je určený primárně pro žáky 6. a 7. ročníků ZŠ do hodin rodinné výchovy nebo
30.00 Kč
957018
Zeměpis
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Materiál obsahuje: plakáty se 5 státy jižní Evropy, a to Španělsko, Portugalsko, Itálie, Malta a Řecko pouze barevnou
45.00 Kč
918279
Chemie
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Domino
Materiál je určen pro žáky 8. a 9. ročníku ZŠ do hodin chemie. Materiál lze využít jako opakování v 8. ročníku, když se
35.00 Kč
Fosilní paliva Fosilní paliva
Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku uhlovodíky. Tento materiál zahrnuje přípravu na 2-3 vyučovací hodiny.Obsah a použití:Materiál obsahuje:úvodní prezentaci - ta obsahuje informace o tom, co jsou fosilní paliva, která fosilní paliva známe,3 zadání - ke každému fosilnímu palivu jedno (ropa, uhlí, zemní plyn)3 texty - ke každému fosilnímu palivu jedno (ropa, uhlí, zemní plyn)slepé mapy ČR a světa V úvodu vyučovací hodiny si s žáky vysvětlíme, co jsou fosilní paliva, která paliva do této skupiny řadíme, jak vznikají a proč jsou neobnovitelným zdrojem energie.Dále se pak žáci rozdělí do skupin (většinou po 3-4).Zadání mám od každého 2 a žáci si losují, které fosilní palivo mají ve své skupince zpracovat na čtvrtku A3.Žákům vysvětlíme, že mají před sebou zadání s požadavky, jaké informace má poster obsahovat. Poster má být zároveň přehledný, vizuálně poutavý, srozumitelný.Na vypracování mají dvě až tři vyučovací hodiny podle schopností žáků. Doporučuji, aby si práci ve skupině zorganizovali tak, aby každý měl jinou úlohu (jeden hledá informace, jeden píše, jeden kreslí,..).Po vypracování následující vyučovací hodinu žáci prezentují, co se o svém fosilním palivu dozvěděli.Cíl:Cílem materiálu je, aby se žáci seznámili s učivem o fosilních palivech (ropa, uhlí, zemní plyn). Protože žáci pracují ve skupinách, trénují tak práci v týmu, organizaci práce a komunikační a prezentační dovednosti.
UUCZ-918619
Chemie>Přípravy hodiny/lekce>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00