Pro koho: šestá třída
Styl práce: samostatná práce, skupinová práce, dramatizace
Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ
Výukový materiál využívá principu učení prostřednictvím zážitku. Žáci se přesunou do období starověkého Řecka, kde se stanou reálnými postavami. Část toho o osobě, kterou ztvárňují, znají a podstatnou část musí vytvořit na základě informací sami.
Postup:
Každý z žáků obdrží pracovní list k jedné postavě. Celkem ve výukovém materiálu naleznete 21 postav, pro případ, že se ve třídě nachází větší množství žáků, jsou k dispozici nevyplněné pracovní listy - zbývající žáci mají za úkol vytvořit vlastní rodinu, použít vlastní jména a vymyslet vlastní příběhy (mohou nakukovat do pracovních listů svých spolužáků, aby se inspirovali).
Žáci poté vytvoří na základě jmen rodiny. Společně si přečtou, o jakou rodinu se jedná, seznámí se s jejími členy a jdou dále pracovat samostatně. Žáci obejdou stanoviště týkající se různých témat a na základě zjištěných informací domýšlejí život své postavy. Po celou dobu vystupují a jednají jako ta postava.
Po seznámení se s informačními panely a sepsáním životních událostí své postavy rozehrají hru. Zasednou k rodinné poradě. Každá rodina řeší jiný problém.
Na závěr se každá rodina představí před zbytkem třídy, nastíní, jaký problém řešila a jak ho vyřešila. Každý žák reflektuje, jak se cítil v pozici své postavy.