Vrcholný středověk, každodenní život

Předmět:
Počet stran:
35
Velikost: 6.72 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
20. 12. 2024
Sdílet:

Pro koho: sedmá třída

Styl práce: samostatná práce, skupinová práce, dramatizace

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ

Výukový charakter: materiál rozvíjí schopnost dramatizace, uvědomění si každodenního života obyvatel v minulosti

 

Výukový materiál využívá principu učení prostřednictvím zážitku. Žáci se přesunou do období vrcholného středověku, kde se stanou reálnými postavami. Část toho o osobě, kterou ztvárňují, znají a podstatnou část musí vytvořit na základě informací sami.

 

Postup:

Každý z žáků obdrží pracovní list k jedné postavě. Celkem ve výukovém materiálu naleznete 21 postav, pro případ, že se ve třídě nachází větší množství žáků, jsou k dispozici nevyplněné pracovní listy - zbývající žáci mají za úkol vytvořit vlastní rodinu, použít vlastní jména a vymyslet vlastní příběhy (mohou nakukovat do pracovních listů svých spolužáků, aby se inspirovali).

Žáci poté vytvoří na základě jmen rodiny. Společně si přečtou, o jakou rodinu se jedná, seznámí se s jejími členy a jdou dále pracovat samostatně. Žáci obejdou stanoviště týkající se různých témat a na základě zjištěných informací domýšlí život své postavy. Po celou dobu vystupují a jednají jako ta postava.

Po seznámení se s informačními panely a sepsáním životních událostí své postavy rozehrají hru. Pohybují se po třídě vykonávají svou profesi, seznamují se. V téhle fázi nezáleží, kdo je z města a kdo z vesnice. Všichni jsou na jednom místě a mají možnost se setkat.

Po nějakém čase jdou rodiny k sobě ,,domů”, kde se odehraje rodinná porada. Každá rodina řeší jiný problém.

Na závěr se každá rodina představí před zbytkem třídy, nastíní, jaký problém řešila a jak jej vyřešila.

 

 

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

611239
Dějepis
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: devátá třída Styl práce: samostatná práce Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ Výukový
32.00 Kč
665815
Dějepis
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: sedmá třída, osmá třída Styl práce: samostatná práce, skupinová práce, práce celé třídy Typ materiálu
38.00 Kč
604050
Dějepis
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnázia Styl práce: ve skupinách Typ materiálu: vzdělávací materiál pro
33.00 Kč
443826
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Písničky, básničky
Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ Materiál rozvíjí kompetence: kompetence k řešení problémů
37.00 Kč
Vrcholný středověk, každodenní život Vrcholný středověk, každodenní život
Pro koho: sedmá třídaStyl práce: samostatná práce, skupinová práce, dramatizaceTyp materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠVýukový charakter: materiál rozvíjí schopnost dramatizace, uvědomění si každodenního života obyvatel v minulosti Výukový materiál využívá principu učení prostřednictvím zážitku. Žáci se přesunou do období vrcholného středověku, kde se stanou reálnými postavami. Část toho o osobě, kterou ztvárňují, znají a podstatnou část musí vytvořit na základě informací sami. Postup:Každý z žáků obdrží pracovní list k jedné postavě. Celkem ve výukovém materiálu naleznete 21 postav, pro případ, že se ve třídě nachází větší množství žáků, jsou k dispozici nevyplněné pracovní listy - zbývající žáci mají za úkol vytvořit vlastní rodinu, použít vlastní jména a vymyslet vlastní příběhy (mohou nakukovat do pracovních listů svých spolužáků, aby se inspirovali).Žáci poté vytvoří na základě jmen rodiny. Společně si přečtou, o jakou rodinu se jedná, seznámí se s jejími členy a jdou dále pracovat samostatně. Žáci obejdou stanoviště týkající se různých témat a na základě zjištěných informací domýšlí život své postavy. Po celou dobu vystupují a jednají jako ta postava.Po seznámení se s informačními panely a sepsáním životních událostí své postavy rozehrají hru. Pohybují se po třídě vykonávají svou profesi, seznamují se. V téhle fázi nezáleží, kdo je z města a kdo z vesnice. Všichni jsou na jednom místě a mají možnost se setkat.Po nějakém čase jdou rodiny k sobě ,,domů”, kde se odehraje rodinná porada. Každá rodina řeší jiný problém.Na závěr se každá rodina představí před zbytkem třídy, nastíní, jaký problém řešila a jak jej vyřešila.  
UUCZ-745250
Dějepis>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Ostatní>7.>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00