Každodennost 17. - 18. století (každodenní život v novověku)

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
39
Velikost: 5.86 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 9. 2024
Sdílet:

Pro koho: osmá třída

Styl práce: samostatná práce, skupinová práce, dramatizace

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ

 

Výukový materiál využívá principu učení prostřednictvím zážitku. Žáci se přesunou do období novověku, kde se stanou reálnými postavami. Část toho o osobě, kterou ztvárňují, znají a podstatnou část musí vytvořit na základě informací sami.

 

Postup:

Každý z žáků obdrží pracovní list k jedné postavě. Celkem ve výukovém materiálu naleznete 21 postav, pro případ, že se ve třídě nachází větší množství žáků, jsou k dispozici nevyplněné pracovní listy - zbývající žáci mají za úkol vytvořit vlastní rodinu, použít vlastní jména a vymyslet vlastní příběhy (mohou nakukovat do pracovních listů svých spolužáků, aby se inspirovali).

Žáci poté vytvoří na základě jmen rodiny. Společně si přečtou, o jakou rodinu se jedná, seznámí se s jejími členy a jdou dále pracovat samostatně. Žáci obejdou stanoviště týkající se různých témat (šlechta, školství, strava,...) a na základě zjištěných informací domýšlejí život své postavy. Po celou dobu vystupují a jednají jako ta postava.

Po seznámení se s informačními panely a sepsáním životních událostí své postavy rozehrají hru. Zasednou k rodinné poradě. Každá rodina řeší jiný problém.

Na závěr se každá rodina představí před zbytkem třídy, nastíní, jaký problém řešila a jak jej vyřešila.

 

Doporučení pro učitele

Všechny stránky (kromě pracovních listů jednotlivých postav) vytisknout, vystříhat a zalaminovat.

Pracovní listy se tisknou na každou hodinu znovu.

Pokud vlastníte oblečení připomínající tehdejší dobu, bude se jistě jednat o vítané zpestření.

Další možnosti práce: volná diskuze na témata Kdo by chtěl žít v tehdejší době? Kdo by chtěl žít spíše na vesnici, kdo ve městě? Co se vám na době novověku líbí a co ne?

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

587071
Dějepis
6., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnázia Styl práce: samostatná nebo ve dvojicích Typ materiálu
42.00 Kč
652841
Dějepis
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pro koho: sedmá třída Styl práce: práce ve dvojicích (případně trojicích) Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
40.02 Kč
414277
Český jazyk
3., 4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pro koho: 4., 5., 6., 7. ročník Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ Materiál rozvíjí
45.00 Kč
651372
Dějepis
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Pro koho: sedmá třída Styl práce: samostatná práce, skupinová práce Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň
40.00 Kč
Každodennost 17. - 18. století (každodenní život v novověku) Každodennost 17. - 18. století (každodenní život v novověku)
Pro koho: osmá třídaStyl práce: samostatná práce, skupinová práce, dramatizaceTyp materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ Výukový materiál využívá principu učení prostřednictvím zážitku. Žáci se přesunou do období novověku, kde se stanou reálnými postavami. Část toho o osobě, kterou ztvárňují, znají a podstatnou část musí vytvořit na základě informací sami. Postup:Každý z žáků obdrží pracovní list k jedné postavě. Celkem ve výukovém materiálu naleznete 21 postav, pro případ, že se ve třídě nachází větší množství žáků, jsou k dispozici nevyplněné pracovní listy - zbývající žáci mají za úkol vytvořit vlastní rodinu, použít vlastní jména a vymyslet vlastní příběhy (mohou nakukovat do pracovních listů svých spolužáků, aby se inspirovali).Žáci poté vytvoří na základě jmen rodiny. Společně si přečtou, o jakou rodinu se jedná, seznámí se s jejími členy a jdou dále pracovat samostatně. Žáci obejdou stanoviště týkající se různých témat (šlechta, školství, strava,...) a na základě zjištěných informací domýšlejí život své postavy. Po celou dobu vystupují a jednají jako ta postava.Po seznámení se s informačními panely a sepsáním životních událostí své postavy rozehrají hru. Zasednou k rodinné poradě. Každá rodina řeší jiný problém.Na závěr se každá rodina představí před zbytkem třídy, nastíní, jaký problém řešila a jak jej vyřešila. Doporučení pro učiteleVšechny stránky (kromě pracovních listů jednotlivých postav) vytisknout, vystříhat a zalaminovat.Pracovní listy se tisknou na každou hodinu znovu.Pokud vlastníte oblečení připomínající tehdejší dobu, bude se jistě jednat o vítané zpestření.Další možnosti práce: volná diskuze na témata Kdo by chtěl žít v tehdejší době? Kdo by chtěl žít spíše na vesnici, kdo ve městě? Co se vám na době novověku líbí a co ne?
UUCZ-640886
Dějepis>Pracovní listy>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00