Hospodářská krize

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
17
Velikost: 772.52 KB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
20. 8. 2024
Sdílet:

Pro koho: devátá třída

Styl práce: skupinová práce, dramatizace

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň Z

 

Výukový materiál je vypracován ve formě scénáře. Žáci jsou rozděleni do šesti skupin (stát, banka, továrna, malý podnik, rodina č. 1, rodina č. 2), pedagog je v roli rozhlasového hlasatele.

 

Postup

Každá skupina obdrží scénář skládající se ze 4 scén. Žáci nesmí předbíhat, nemohou si dopředu číst další scény. V případě potřeby je možno jednotlivé scény rozstříhat, aby žáci viděli vždy jen tu aktuální. Skupiny (na rozdíl od pedagoga) nemají před sebou kompletní scénář, musí udržovat pozornost a soustředit se na mluvené slovo.

Pedagog v roli rozhlasového hlasatele čte své úseky, na něj navazují zástupci skupin (pokud možno se střídají).

Po každé scéně následuje diskuzní úkol v rámci skupiny.

Po části dramatizace si všechny skupiny (kromě státu) sednou do kruhu podle přiloženého schématu. Každá skupina vypráví, co se stalo. Mělo by se to přibližovat popiskům ve schématu tak, aby si žáci uvědomili logické důsledky jednotlivých částí a cykličnost. Situace se změní teprve ve fázi, kdy si do kruhu přisedne stát.

Na závěr žákům představíme přehledový list situace v Československu. Žáci mají za úkol analyzovat dopad hospodářské krize na Československou republiku, která ve 20. letech vzkvétala. Všímat si odlišností s USA (např. pozdější nástup) i společných znaků (např. velká nezaměstnanost).

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

661073
Dějepis
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: šestá, sedmá třída Styl práce: skupinová práce, samostatná práce, dramatizace Typ materiálu: vzdělávací
38.00 Kč
75461
Dějepis
8.
Ostatní
Kdo jsem? Žáci mají za úkol z fiktivního ,,dopisu" či ,,doznání" přijít na to, o kterou významnou osobnost se jedná
0.00 Kč
664811
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: šestá, sedmá třída (D), druhý stupeň (ČJ) Styl práce: samostatná práce nebo skupinová práce Typ materiálu
30.00 Kč
70360
Dějepis
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Celoroční tematická hra
Pro koho: druhý stupeň Styl práce: ve dvojicích, skupinách nebo samostudium Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
60.00 Kč
Hospodářská krize Hospodářská krize
Pro koho: devátá třídaStyl práce: skupinová práce, dramatizaceTyp materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň Z Výukový materiál je vypracován ve formě scénáře. Žáci jsou rozděleni do šesti skupin (stát, banka, továrna, malý podnik, rodina č. 1, rodina č. 2), pedagog je v roli rozhlasového hlasatele. PostupKaždá skupina obdrží scénář skládající se ze 4 scén. Žáci nesmí předbíhat, nemohou si dopředu číst další scény. V případě potřeby je možno jednotlivé scény rozstříhat, aby žáci viděli vždy jen tu aktuální. Skupiny (na rozdíl od pedagoga) nemají před sebou kompletní scénář, musí udržovat pozornost a soustředit se na mluvené slovo.Pedagog v roli rozhlasového hlasatele čte své úseky, na něj navazují zástupci skupin (pokud možno se střídají).Po každé scéně následuje diskuzní úkol v rámci skupiny.Po části dramatizace si všechny skupiny (kromě státu) sednou do kruhu podle přiloženého schématu. Každá skupina vypráví, co se stalo. Mělo by se to přibližovat popiskům ve schématu tak, aby si žáci uvědomili logické důsledky jednotlivých částí a cykličnost. Situace se změní teprve ve fázi, kdy si do kruhu přisedne stát.Na závěr žákům představíme přehledový list situace v Československu. Žáci mají za úkol analyzovat dopad hospodářské krize na Československou republiku, která ve 20. letech vzkvétala. Všímat si odlišností s USA (např. pozdější nástup) i společných znaků (např. velká nezaměstnanost).
UUCZ-618466
Dějepis>Ostatní>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
35.00