„Když dostanu ve škole špatnou známku nebo se mnou nikdo nechce kamarádit, a třeba také, když venku prší a nemůžu na hřiště, bývám smutný, zklamaný a někdy naštvaný. Když se takhle cítím, tak někdy křičím, jindy pláču nebo také do něčeho kopnu. Také se mi stane, že nadávám a říkám sprostá slova.“
Sociální příběh je jedním z nástrojů rozvoje sociálních dovedností. Svou vizuální formou podporuje spolehlivou a smysluplnou výměnu informací mezi rodiči, pedagogy, pečujícími osobami a dětmi, u nichž je třeba specificky rozvíjet sociální dovednosti. V uvedeném případě jde o krátký a jednoduchý příběh, který však, dle zadání, může být i složitější pro děti starší a v nácvicích sociálních dovedností pokročilejší.
Zajímá vás více k tématu sociálních dovedností u dětí i dospívajících a osob s PAS? Prohlédněte si další materiály na e-shopu Nakladatelství Pasparta.