Cíle vzdělávacího didaktického materiálu:
- postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí
- chápat prostorové pojmy (vpravo, vlevo, dole, nahoře, uprostřed, za, pod, nad, u, vedle, mezi apod.), orientovat se v prostoru i v rovině
- rozlišovat různé barvy a tvary a jejich kombinace v obrazcích
- prohlubovat logické myšlení při programování robota
Bee-bot se musí dostat na správné místo, které spojuje oblečení a barevný vzor. Startovní pozice Bee-bota je vlevo nahoře. Děti si vylosují kartičku, kde už je tvar a vzor spojený a musí v mřížce najít její správné umístění, na které Bee-bot dojede. Pokud dítě správně naprogramuje robota a dojede na správné místo, může se obrázek vložit na toto místo do kapsové podložky a získává bod.
Kartičky jsou pro průhlednou podložku 6x4 pole.
Děti si procvičují orientaci v mřížce a hledání spojnice bodu X a Y, zrakové vnímání.
Dvojice vzorů jsou si podobné, jen barevně jiné, pro aktivizaci pozornosti dětí -dávejte je spolu na podložku.
Obměna hry:
Děti si skládají na koberci trojice oblečení ve stejném vzoru (čepice, triko, kalhoty)
Soubor obsahuje:
- celkem 36 stran, včetně úvodu
- 1 strana s rozložením karet na podložku
- strana 3-10 karty se vzory -celkem můžete obměňovat na podložce 16 vzorů
- strana 11-12 karty s nevybarveným oblečením
- strana 13-20 karty s 16 triky
- strana 21-28 karty s 16 kalhotami
- strana 29-36 karty s 16 čepicemi