Bee-bot naučí děti nejen programovat správně robotickou hračku, ale zároveň si s Bee-botem i zacvičí a protáhnou si všechny svalové partie.
Cíle vzdělávacího didaktického materiálu:
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky
- postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí
- chápat prostorové pojmy (vpravo, vlevo, dole, nahoře, uprostřed, za, pod, nad, u, vedle, mezi apod.), orientovat se v prostoru i v rovině
- rozvoj kooperativních dovedností
- prohlubovat logické myšlení při programování robota
Rozložíme vybrané kartičky z nabídky na podložku 6x4 nebo 5x4, na některých polích použijeme zákazové kartičky. Těm se musí děti při plánování vyhnout a nesmí na ně vstoupit. Jedno pole necháme volné pro start. Pro moment překvapení- karty se cviky mohou být na podložce otočené, děti se cvik dozví až po dojezdu včelky. Naplánují si cestu dle libosti. Kam včelka dojede, karta se otočí a všichni hráči si alespoň 5x správně zacvičí daný cvik. Karta už zůstane otočená. Z tohoto místa vyráží další hráč na další kartu, která ještě není otočená.
Využije se při dopoledních i odpoledních činnostech jako pohybová chvilka.
Návrh obměny:
Využít se dají i plánované šipkové cesty ze hry "BEE-BOT Kampak dojdeš?" (v mé nabídce), kdy se dle šipkovaného plánku dojde z místa A na místo B, přičemž vždy dané startovní pole A nemusí být pokryto kartou se cvikem a zacvičí se jen cvik cílového místa. Nebo jsou pokryta všechny pole a zacvičí se cvik startovní i cílový. Šipkové plány jsou koncipovány tak, že se žádná cesta neopakuje a je navržena pro pole 5x4. Tedy 10 cest z místa A do místa B.
Soubor obsahuje:
- celkem 27 stran, včetně úvodu
- 1 strana se zákazovými kartičkami, vytisknout vícekrát dle potřeby
- 25 stran s 50 cviky na všechny svalové partie