RODOKMENY pro 4.-7. ročník - 2. díl

Předmět:
Ročník:
4., 5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 715.16 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 4. 2024
Sdílet:

Obsah materiálu: Sada 3 pracovních listů (celkem 12 rodokmenů) včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování pro 4.-7. ročník – I-5-1-02 (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji), I-5-1-03 (vyčte informace z daného modelu), 9-1-01 (vyčte informace z daného modelu), I-9-1-03 (vymezí problém a určí, jaké informace bude potřebovat k jeho řešení; situaci modeluje pomocí grafů, případně obdobných schémat; porovná svůj navržený model s jinými modely k řešení stejného problému a vybere vhodnější, svou volbu zdůvodní).

Cílová skupina: 4.-7. ročník ZŠ

Metodické pokyny: Cílem použití těchto pracovních listů je rozvinout u žáků 4.-7. ročníku dovednost práce s daty a informacemi za použití strukturovaného modelu rodokmenu. Žáci na základě textových indicií o rodinných vazbách získávají potřebné informace k sestavení rodokmenu. Materiál podporuje uvědomělou práci textem (indicie k rodinným vztahům), logické informatické myšlení a používání modelů. Pracovní listy doporučuji vytisknout, zalaminovat (případně i ve velikosti A5), žáci s nimi následně pracují pouze jako s předlohou a rodokmen vytvářejí na papíře. Zajímavou alternativou vypracování může být manipulace s lístečky se jmény členů rodiny, kdy si žáci nakreslí na papír schéma rodokmenu a pak po něm zmíněné lístečky posunují. Pro zkušenější žáky (především 2. stupně), lze využít online aplikaci Family Echo pro tvorbu rodokmenu (ovládání v angličtině je velmi jednoduché a intuitivní - https://www.familyecho.com/.

Další produkty od autora Milan Šatra

335384
Informatika
4., 5.
Pracovní listy
Pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování – šifrování (šifrování odzadu) - I-5-1-03 -
29.00 Kč
452836
Informatika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Obsah materiálu: Komplex sedmi sad údajů (dat) včetně vzorových řešení dvou zadání ve formě příprav na výuku informatiky
49.00 Kč
331326
Informatika
4., 5.
Pracovní listy
Sada 3 pracovních listů z oblasti algoritmizace a programování v online blokovém programovacím jazyku SCRATCH umožní
45.00 Kč
499212
Informatika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: Pracovních list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování – čtení grafů - I-5-1-03
39.00 Kč
RODOKMENY pro 4.-7. ročník - 2. díl RODOKMENY pro 4.-7. ročník - 2. díl
Obsah materiálu: Sada 3 pracovních listů (celkem 12 rodokmenů) včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování pro 4.-7. ročník – I-5-1-02 (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji), I-5-1-03 (vyčte informace z daného modelu), 9-1-01 (vyčte informace z daného modelu), I-9-1-03 (vymezí problém a určí, jaké informace bude potřebovat k jeho řešení; situaci modeluje pomocí grafů, případně obdobných schémat; porovná svůj navržený model s jinými modely k řešení stejného problému a vybere vhodnější, svou volbu zdůvodní). Cílová skupina: 4.-7. ročník ZŠ Metodické pokyny: Cílem použití těchto pracovních listů je rozvinout u žáků 4.-7. ročníku dovednost práce s daty a informacemi za použití strukturovaného modelu rodokmenu. Žáci na základě textových indicií o rodinných vazbách získávají potřebné informace k sestavení rodokmenu. Materiál podporuje uvědomělou práci textem (indicie k rodinným vztahům), logické informatické myšlení a používání modelů. Pracovní listy doporučuji vytisknout, zalaminovat (případně i ve velikosti A5), žáci s nimi následně pracují pouze jako s předlohou a rodokmen vytvářejí na papíře. Zajímavou alternativou vypracování může být manipulace s lístečky se jmény členů rodiny, kdy si žáci nakreslí na papír schéma rodokmenu a pak po něm zmíněné lístečky posunují. Pro zkušenější žáky (především 2. stupně), lze využít online aplikaci Family Echo pro tvorbu rodokmenu (ovládání v angličtině je velmi jednoduché a intuitivní - https://www.familyecho.com/.
UUCZ-551094
Informatika>Pracovní listy>4.>5.>6.>7.
45.00