Obsah materiálu:
- 60 kartiček s vánočními perníčky, na kterých děti porovnávají, zda je „více“, „méně“ nebo „stejně“ a označují správnou odpověď. Možnost využití kolíčků k označovaní odpovědí nebo mazatelných fixů, případně lze vytisknout jako brožuru o 10 pracovních listech.
- Řešení: Děti si mohou samy ověřit správnost svých odpovědí.
Výukový charakter:
Materiál je zaměřen na procvičování porovnávání množství do 10 a je inspirován vánoční tematikou. Rozvíjí základní matematické dovednosti, vizuální vnímání a schopnost porovnávat množství. Hravá forma pomáhá dětem lépe si osvojit abstraktní koncepty jako „více“ a „méně“. Přínosy zahrnují:
- Porovnávání a matematická logika: Děti se učí správně rozlišovat mezi „více“, „méně“ a „stejně“, rozvíjí základní dovednost pro budoucí matematické operace.
- Pozornost a koncentrace: Práce s kartičkami a kolíčky podporuje soustředění a schopnost zpracovávat vizuální informace.
- Jemná motorika a koordinace: Manipulace s kolíčky zlepšuje jemnou motoriku a koordinaci oko-ruka.
Metodický pokyn:
Materiál je velmi variabilní a umožňuje široké možnosti použití, od individuální práce po skupinové aktivity, včetně logopedie a speciální pedagogiky.
- Individuální práce: Dítě porovnává množství perníčků na kartičkách a označuje odpověď pomocí kolíčku. Po dokončení si samo zkontroluje odpověď.
- Práce ve dvojicích nebo skupině: Děti mohou soutěžit, kdo správně určí více/méně na dané kartičce rychleji. Také si mohou vzájemně kontrolovat odpovědi.
- Logopedie a speciální pedagogika: Děti mohou slovně popisovat jednotlivé situace na kartičkách („Tady jsou tři perníčky a tam pět.“), rozvíjí tak slovní zásobu a jazykové dovednosti. Speciální pedagogové mohou materiál využít k rozvoji zrakové percepce a porozumění matematickým pojmům.
Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.
Lze vytisknout jako brožuru a místo kolíčků kroužkovat správné odpovědi.