GONIOMETRICKÉ FUNKCE s kolíčky (sin, cos, tg, cotg)

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
5
Velikost: 1.07 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 9. 2023
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 24 karet na procvičení vyjádření poměru délek stran v pravoúhlém trojúhelníku pomocí funkcí sin, cos, tg, cotg. 16 karet obsahuje délky stran vyjádřené pouze pomocí písmen, 8 karet obsahuje délky stran vyjádřené pomocí čísel.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-5: karty k rozstříhání a zalaminování

Výroba pomůcky:

  1. Pomůcku vytiskneme. Poté vystřihneme celou kartičku (tj. až po světlý okraj).
  2. Kartičku zohneme v místě čárkované čáry a zalaminujeme.
  3. K pomůcce dodáme alespoň 4 kolíčky. Jestliže má na aktivitě pracovat více žáků, je vhodné dát kolíčků více.

Jak s materiálem pracovat:

  1. SAMOSTATNÁ PRÁCE: Žák dostane několik karet (případně i celou sadu) + kolíčky. Vezme si kartu, vyřeší úlohu, umístí kolíček na správnou odpověď (až 4 správné odpovědi na jedné kartě). Správnost ověří otočením karty (výsledek je označený puntíkem). Tato aktivita je vhodná např. i pro žáky jako „práce navíc“, pokud mají hotovou zadanou práci.
  2. SKUPINOVÁ PRÁCE: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích) + příslušný počet kolíčků. Dále žáci pracují stejným způsobem, jako při samostatné práci.
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. Díky samokontrole žáků se rozvíjí jejich samostatnost a zodpovědnost.

Obrázky trojúhelníků jsou vytvořeny v programu GeoGebra (https://www.geogebra.org/).

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

305589
Matematika
6.
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení určení nejmenšího společného násobku. První
30.00 Kč
135863
Matematika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení úprav výrazů pomocí vzorců „na druhou“
32.00 Kč
92220
Fyzika
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 16 karet s převody jednotek času (den, hodina, minuta, sekunda). Cíl: Zopakování či
25.00 Kč
297662
Matematika
2., 3., 4.
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení sčítání, odčítání, násobení a dělení
25.00 Kč
GONIOMETRICKÉ FUNKCE s kolíčky (sin, cos, tg, cotg) GONIOMETRICKÉ FUNKCE s kolíčky (sin, cos, tg, cotg)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 24 karet na procvičení vyjádření poměru délek stran v pravoúhlém trojúhelníku pomocí funkcí sin, cos, tg, cotg. 16 karet obsahuje délky stran vyjádřené pouze pomocí písmen, 8 karet obsahuje délky stran vyjádřené pomocí čísel.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-5: karty k rozstříhání a zalaminováníVýroba pomůcky:Pomůcku vytiskneme. Poté vystřihneme celou kartičku (tj. až po světlý okraj). Kartičku zohneme v místě čárkované čáry a zalaminujeme.K pomůcce dodáme alespoň 4 kolíčky. Jestliže má na aktivitě pracovat více žáků, je vhodné dát kolíčků více.Jak s materiálem pracovat:SAMOSTATNÁ PRÁCE: Žák dostane několik karet (případně i celou sadu) + kolíčky. Vezme si kartu, vyřeší úlohu, umístí kolíček na správnou odpověď (až 4 správné odpovědi na jedné kartě). Správnost ověří otočením karty (výsledek je označený puntíkem). Tato aktivita je vhodná např. i pro žáky jako „práce navíc“, pokud mají hotovou zadanou práci.SKUPINOVÁ PRÁCE: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích) + příslušný počet kolíčků. Dále žáci pracují stejným způsobem, jako při samostatné práci.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.Díky samokontrole žáků se rozvíjí jejich samostatnost a zodpovědnost.Obrázky trojúhelníků jsou vytvořeny v programu GeoGebra (https://www.geogebra.org/).
UUCZ-303596
Matematika>Kolíčkování>9.>SŠ
37.00