GONIOMETRICKÉ FUNKCE s kolíčky (sin, cos, tg, cotg)

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
5
Velikost: 1.07 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 9. 2023
-9 % 37 Kč
33,67 Kč
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 24 karet na procvičení vyjádření poměru délek stran v pravoúhlém trojúhelníku pomocí funkcí sin, cos, tg, cotg. 16 karet obsahuje délky stran vyjádřené pouze pomocí písmen, 8 karet obsahuje délky stran vyjádřené pomocí čísel.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-5: karty k rozstříhání a zalaminování

Výroba pomůcky:

  1. Pomůcku vytiskneme. Poté vystřihneme celou kartičku (tj. až po světlý okraj).
  2. Kartičku zohneme v místě čárkované čáry a zalaminujeme.
  3. K pomůcce dodáme alespoň 4 kolíčky. Jestliže má na aktivitě pracovat více žáků, je vhodné dát kolíčků více.

Jak s materiálem pracovat:

  1. SAMOSTATNÁ PRÁCE: Žák dostane několik karet (případně i celou sadu) + kolíčky. Vezme si kartu, vyřeší úlohu, umístí kolíček na správnou odpověď (až 4 správné odpovědi na jedné kartě). Správnost ověří otočením karty (výsledek je označený puntíkem). Tato aktivita je vhodná např. i pro žáky jako „práce navíc“, pokud mají hotovou zadanou práci.
  2. SKUPINOVÁ PRÁCE: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích) + příslušný počet kolíčků. Dále žáci pracují stejným způsobem, jako při samostatné práci.
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. Díky samokontrole žáků se rozvíjí jejich samostatnost a zodpovědnost.

Obrázky trojúhelníků jsou vytvořeny v programu GeoGebra (https://www.geogebra.org/).

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

264445
Matematika
2., 3., 4.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů a výsledků na základní početní
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
296116
Matematika
4., 5.
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Karty obsahují slovní zadání, dle kterého lze určit číselný výsledek
30.00 Kč
-9 % 30 Kč
27,3 Kč
153167
Chemie
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 24 karet sloužících k procvičení názvosloví (halogenidy, oxidy, sulfidy, hydroxidy
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
456043
Matematika
8., 9.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 19 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
44.00 Kč
GONIOMETRICKÉ FUNKCE s kolíčky (sin, cos, tg, cotg) GONIOMETRICKÉ FUNKCE s kolíčky (sin, cos, tg, cotg)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 24 karet na procvičení vyjádření poměru délek stran v pravoúhlém trojúhelníku pomocí funkcí sin, cos, tg, cotg. 16 karet obsahuje délky stran vyjádřené pouze pomocí písmen, 8 karet obsahuje délky stran vyjádřené pomocí čísel. Sada obsahuje: strana 1:      pokyny pro učitele strana 2-5: karty k rozstříhání a zalaminování Výroba pomůcky: Pomůcku vytiskneme. Poté vystřihneme celou kartičku (tj. až po světlý okraj). Kartičku zohneme v místě čárkované čáry a zalaminujeme. K pomůcce dodáme alespoň 4 kolíčky. Jestliže má na aktivitě pracovat více žáků, je vhodné dát kolíčků více. Jak s materiálem pracovat: SAMOSTATNÁ PRÁCE: Žák dostane několik karet (případně i celou sadu) + kolíčky. Vezme si kartu, vyřeší úlohu, umístí kolíček na správnou odpověď (až 4 správné odpovědi na jedné kartě). Správnost ověří otočením karty (výsledek je označený puntíkem). Tato aktivita je vhodná např. i pro žáky jako „práce navíc“, pokud mají hotovou zadanou práci. SKUPINOVÁ PRÁCE: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích) + příslušný počet kolíčků. Dále žáci pracují stejným způsobem, jako při samostatné práci. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod. Přínos pomůcky: Aktivizace žáků. Podpora spolupráce mezi žáky. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky. Díky samokontrole žáků se rozvíjí jejich samostatnost a zodpovědnost. Obrázky trojúhelníků jsou vytvořeny v programu GeoGebra (https://www.geogebra.org/).
UUCZ-303596
Matematika>Kolíčkování>9.>SŠ
37.00