Materiál je určen pro žáky 6. ročníku k procvičování výpočtu povrchu a objemu krychle a kvádru hravou formou.
TERČE:
- vytisknout terče, zalaminovat a rozmístit po třídě/venku (většinou každý terč vytisknu dvakrát, aby nebylo větší množství žáků u jednoho stanoviště) NEBO nakopírovat kartičky do skupin/pro jednotlivce
- žáci mají za úkol v každém terči vypočítat povrch/objem každého kvádru či krychle, podle toho, kterou kruhovou výseč šipka trefila a následně podle vzorového terče výsledek ještě vynásobit dvakrát (padla-li šipka do zeleného prostoru) nebo třikrát (modrý prostor), padne-li šipka do bílého prostoru, výsledek již nenásobíme (stejně jako u klasického terče na šipky)
- dalším úkolem je vypočítat hodnotu každého terče (sečtením tří získaných výsledků)
- cílem aktivity je přijít na kód k odemčení truhly, který získají součtem všech získaných výsledků jednotlivých terčů
- případně lze aktivitu zkrátit do určité fáze (použít menší počet terčů, záleží na vás)
POLSKÝ KŘÍŽ
- vytisknout kartičky a zalaminovat a rozmístit po třídě/venku NEBO nakopírovat kartičky do skupin (nebo jen pro jednotlivec - rychlejší počtáře)
- žáci mají za úkol vypočítat povrch/objem v každém políčku v kříži a následně získaná čísla použít při šifrování
- cílem je vypočítat číslo, které patří na místo černého otazníku
- aktivita se skládá z 6 variant, můžete je použít všechny dohromady, nebo rozdělit do dvou vyučovacích hodin (např. A-C, D-F, případně každou variantu zvlášť pro jednotlivce (používám jako rozcvičky - zobrazím na interaktivní tabuli nebo nakopíruji do lavic variantu A - nechám na aktivitu přiměřený čas, aby co nejvíce žáků bylo schopno aktivitu vyřešit, jiný den aktivitu B, atd.)