KRYCHLE A KVÁDR

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
21
Velikost: 2.44 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Fejfarová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 6. 2025
Sdílet:

Materiál je určen pro žáky 6. ročníku k procvičování výpočtu povrchu a objemu krychle a kvádru hravou formou.

TERČE:

  • vytisknout terče, zalaminovat a rozmístit po třídě/venku (většinou každý terč vytisknu dvakrát, aby nebylo větší množství žáků u jednoho stanoviště) NEBO nakopírovat kartičky do skupin/pro jednotlivce
  • žáci mají za úkol v každém terči vypočítat povrch/objem každého kvádru či krychle, podle toho, kterou kruhovou výseč šipka trefila a následně podle vzorového terče výsledek ještě vynásobit dvakrát (padla-li šipka do zeleného prostoru) nebo třikrát (modrý prostor), padne-li šipka do bílého prostoru, výsledek již nenásobíme (stejně jako u klasického terče na šipky)
  • dalším úkolem je vypočítat hodnotu každého terče (sečtením tří získaných výsledků)
  • cílem aktivity je přijít na kód k odemčení truhly, který získají součtem všech získaných výsledků jednotlivých terčů
  • případně lze aktivitu zkrátit do určité fáze (použít menší počet terčů, záleží na vás)

POLSKÝ KŘÍŽ

  • vytisknout kartičky a zalaminovat a rozmístit po třídě/venku NEBO nakopírovat kartičky do skupin (nebo jen pro jednotlivec - rychlejší počtáře)
  • žáci mají za úkol vypočítat povrch/objem v každém políčku v kříži a následně získaná čísla použít při šifrování
  • cílem je vypočítat číslo, které patří na místo černého otazníku
  • aktivita se skládá z 6 variant, můžete je použít všechny dohromady, nebo rozdělit do dvou vyučovacích hodin (např. A-C, D-F, případně každou variantu zvlášť pro jednotlivce (používám jako rozcvičky - zobrazím na interaktivní tabuli nebo nakopíruji do lavic variantu A - nechám na aktivitu přiměřený čas, aby co nejvíce žáků bylo schopno aktivitu vyřešit, jiný den aktivitu B, atd.)

Další produkty od autora Jana Fejfarová

1011547
Matematika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 4 úkoly: 1) zašifrované příklady - žáci vypočítají příklady u obrázků a následně rozšifrují příklady
29.00 Kč
827019
Matematika
9.
Didaktické hry
Materiál slouží k procvičení určení průsečíků s osami lineární funkce. POPIS AKTIVITY: vytisknout plakáty s příklady
39.00 Kč
858732
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
POPIS AKTIVITY: vytisknout pracovní listy s příklady, zalaminovat a rozmístit po třídě/venku žáci zahájí aktivitu u
39.00 Kč
1006693
Matematika
3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
POPIS AKTIVITY vytisknout terče a rozmístit po třídě/venku (většinou každý terč vytisknu dvakrát, aby nebylo větší
25.00 Kč
KRYCHLE A KVÁDR KRYCHLE A KVÁDR
Materiál je určen pro žáky 6. ročníku k procvičování výpočtu povrchu a objemu krychle a kvádru hravou formou.TERČE:vytisknout terče, zalaminovat a rozmístit po třídě/venku (většinou každý terč vytisknu dvakrát, aby nebylo větší množství žáků u jednoho stanoviště) NEBO nakopírovat kartičky do skupin/pro jednotlivcežáci mají za úkol v každém terči vypočítat povrch/objem každého kvádru či krychle, podle toho, kterou kruhovou výseč šipka trefila a následně podle vzorového terče výsledek ještě vynásobit dvakrát (padla-li šipka do zeleného prostoru) nebo třikrát (modrý prostor), padne-li šipka do bílého prostoru, výsledek již nenásobíme (stejně jako u klasického terče na šipky)dalším úkolem je vypočítat hodnotu každého terče (sečtením tří získaných výsledků)cílem aktivity je přijít na kód k odemčení truhly, který získají součtem všech získaných výsledků jednotlivých terčůpřípadně lze aktivitu zkrátit do určité fáze (použít menší počet terčů, záleží na vás)POLSKÝ KŘÍŽvytisknout kartičky a zalaminovat a rozmístit po třídě/venku NEBO nakopírovat kartičky do skupin (nebo jen pro jednotlivec - rychlejší počtáře)žáci mají za úkol vypočítat povrch/objem v každém políčku v kříži a následně získaná čísla použít při šifrovánícílem je vypočítat číslo, které patří na místo černého otazníkuaktivita se skládá z 6 variant, můžete je použít všechny dohromady, nebo rozdělit do dvou vyučovacích hodin (např. A-C, D-F, případně každou variantu zvlášť pro jednotlivce (používám jako rozcvičky - zobrazím na interaktivní tabuli nebo nakopíruji do lavic variantu A - nechám na aktivitu přiměřený čas, aby co nejvíce žáků bylo schopno aktivitu vyřešit, jiný den aktivitu B, atd.)
UUCZ-825381
Matematika>Matematika - geometrie>Didaktické hry>6.>🟦 Geometrické tvary
49.00