Materiál je určen pro žáky 8. a 9. ročníku k procvičování výpočtu povrchu a objemu válce hravou formou.
POPIS AKTIVITY:
- vytisknout terče, zalaminovat a rozmístit po třídě/venku (většinou každý terč vytisknu dvakrát, aby nebylo větší množství žáků u jednoho stanoviště) NEBO nakopírovat kartičky do skupin/pro jednotlivce
- žáci mají za úkol v každém terči vypočítat povrch/objem každého válce, podle toho, kterou kruhovou výseč šipka trefila a následně podle vzorového terče výsledek ještě vynásobit dvakrát (padla-li šipka do zeleného prostoru) nebo třikrát (modrý prostor), padne-li šipka do bílého prostoru, výsledek již nenásobíme (stejně jako u klasického terče na šipky)
- dalším úkolem je vypočítat hodnotu každého terče (sečtením tří získaných výsledků)
- cílem aktivity je přijít na kód k odemčení truhly, který získají součtem všech získaných výsledků jednotlivých terčů
- případně lze aktivitu zkrátit do určité fáze (použít jen dva nebo tři terče, záleží na vás)